Slika Igranje na inštrumente

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Slika Igranje na inštrumente

Prva slika v albumu kitajskih slik z ležernimi prizori dvornih dam v njihovem vsakdanu prikazuje igranje na inštrumente v notranjosti hiše, iz katere vodijo okrogla vrata na zunanji vrt. Na obeh stebrih v notranjščini sta nalepljena napisa, ki še dodatno okrepita občutek veselja ob dišečih vonjavah, ki prihajajo z vrta.

Tovrstne slike, ki so prikazovale različne vidike kitajske družbe in življenja, so bile pri tujih turistih zelo priljubljene. Ko so zahodnoevropske države Kitajsko prisilile k odprtju pristanišč in svobodnejšim oblikam trgovanja po opijskih vojnah, tj. sredi 19. stoletja, se je močno povečalo število ljudi različnih poklicev (vojaki, mornarji, trgovci, misijonarji in popotniki), ki so vedno pogosteje obiskovali te kraje. Potovanja so postala cenovno ugodnejša, s tem pa so se vrata odprla tudi pripadnikom srednjega sloja, ki so vedno bolj kazali potrebo po nakupih spominkov in drugih predmetov, da bi jih po povratku lahko odnesli domov. Umetniki ... več

Prva slika v albumu kitajskih slik z ležernimi prizori dvornih dam v njihovem vsakdanu prikazuje igranje na inštrumente v notranjosti hiše, iz katere vodijo okrogla vrata na zunanji vrt. Na obeh stebrih v notranjščini sta nalepljena napisa, ki še dodatno okrepita občutek veselja ob dišečih vonjavah, ki prihajajo z vrta.

Tovrstne slike, ki so prikazovale različne vidike kitajske družbe in življenja, so bile pri tujih turistih zelo priljubljene. Ko so zahodnoevropske države Kitajsko prisilile k odprtju pristanišč in svobodnejšim oblikam trgovanja po opijskih vojnah, tj. sredi 19. stoletja, se je močno povečalo število ljudi različnih poklicev (vojaki, mornarji, trgovci, misijonarji in popotniki), ki so vedno pogosteje obiskovali te kraje. Potovanja so postala cenovno ugodnejša, s tem pa so se vrata odprla tudi pripadnikom srednjega sloja, ki so vedno bolj kazali potrebo po nakupih spominkov in drugih predmetov, da bi jih po povratku lahko odnesli domov. Umetniki v Kantonu so imeli večstoletno tradicijo izdelovanja umetniških predmetov, ki so bili namenjeni zahodnemu trgu, kot so slike na platnu in papirju ter raznovrstni izdelki iz stekla in slonovine, a je bila njihova izdelava dražja, posledično pa so jih lahko kupili le premožnejši kapitani ladij in bogatejši trgovci. Potrebovali so torej cenejše spominke. Tako so se tovrstne manjše poslikave na papirju iz avtohtonega drevesa tongcao 通草 (Tetrapanax papyrifer) pokazale za zmagovito kombinacijo cenovno dostopnih, a hkrati privlačnih spominkov o raznolikih vidikih kitajske družbe. (NVS)

Kraj izdelave: Kanton (Guangdong 廣東 )
Opis materiala: papir drevesa Tetrapanex papyrifera (tongcao 通草), svila
Tehnika izdelave: gvaš, akvarel
Dimenzije: višina: 26 cm, dolžina: 37 cm
Napis - vsebina: 滿苑花香多樂趣. 半簾風月足怡情. Man yuan hua xiang duo lequ. Ban lian fengyue zu yi qing. (Poln veselja in radosti ob bogatem vrtu cvetočih dišav. Pod napol odgrnjeno zaveso ob pogledu na prizor privrejo občutki sreče.)
Št. delov/kosov: Prva od dvanajstih slik
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Robovi lista so malo natrgani, delno je poškodovana tudi poslikava.
Zgodovina razstavljanja: Slovenske etnografski muzej, Ljubljana, 31. 8. 2006–3. 9. 2007 (razstava Srečevanja s Kitajsko: 200 let slovenskih odkrivanj kitajske kulture)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

Ostali predmeti v tej zbirki

Nalagam predmete...

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej