Kitajske cimbale yangqin – hudie qin

©

Kitajske cimbale yangqin – hudie qin

©

Kitajske cimbale yangqin – hudie qin

©

Kitajske cimbale yangqin – hudie qin

Kitajske cimbale yangqin 揚琴 imajo leseno telo trapezoidne oblike z dvema vrstama mostičkov, preko katerih se raztezajo strune. Razvile so se iz perzijskega instrumenta santur, ki je bil južni Kitajski predstavljen v pozni dinastiji Ming ter se je potem razširil po južni, osrednji in vzhodni Kitajski. Pri cimbalah yangqin iz Skuškove zbirke je treba poudariti, da gre za starejši tip cimbal, ki nosi ime hudie qin 蝴蝶琴, ki nakazuje, da gre za cimbale v obliki metuljčka. Dandanes jih lahko občasno še vedno slišimo, predvsem v tradicionalnem sestavu sizhu 絲竹 iz šanghajske regije. Nanje igramo z dvema bambusovima paličicama, ki imata gumijasto ali usnjeno glavo. Instrument je okrašen z deli iz slonovine, ima dve resonančni luknjici, izrezljani iz slonovine, postavljen pa je v umetelno izdelano lakirano škatlo. Na zgornjem pokrovu lahko opazimo bogato motiviko – poslikavo osmih daoističnih nesmrtnikov in njihovih simbolov. ... več

Kitajske cimbale yangqin 揚琴 imajo leseno telo trapezoidne oblike z dvema vrstama mostičkov, preko katerih se raztezajo strune. Razvile so se iz perzijskega instrumenta santur, ki je bil južni Kitajski predstavljen v pozni dinastiji Ming ter se je potem razširil po južni, osrednji in vzhodni Kitajski. Pri cimbalah yangqin iz Skuškove zbirke je treba poudariti, da gre za starejši tip cimbal, ki nosi ime hudie qin 蝴蝶琴, ki nakazuje, da gre za cimbale v obliki metuljčka. Dandanes jih lahko občasno še vedno slišimo, predvsem v tradicionalnem sestavu sizhu 絲竹 iz šanghajske regije. Nanje igramo z dvema bambusovima paličicama, ki imata gumijasto ali usnjeno glavo. Instrument je okrašen z deli iz slonovine, ima dve resonančni luknjici, izrezljani iz slonovine, postavljen pa je v umetelno izdelano lakirano škatlo. Na zgornjem pokrovu lahko opazimo bogato motiviko – poslikavo osmih daoističnih nesmrtnikov in njihovih simbolov. (KH)

Opis materiala: les, slonovina
Tehnika izdelave: obdelan les, izrezljana slonovina, zlata poslikava, lak
Dimenzije: višina: 11,5, širina: 75,5 cm, dolžina: 30 cm
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Manjkajo paličice za igranje instrumenta. Strune niso v najboljšem stanju, nekaj jih manjka ali so poškodovane. Vidne so razpoke v lesu na telesu instrumenta.
Objave v medijih: HRVATIN, Klara. 2020. »Zbirateljska kultura in razstave vzhodnoazijskih glasbil na Slovenskem: Identifikacija glasbil iz Skuškove zbirke.« Ars & Humanitas 14(2), 119–135. https://doi.org/10.4312/ars.14.2.119-135

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?