Misijonarski zvitek

©

Misijonarski zvitek

©

Misijonarski zvitek

©

Misijonarski zvitek

©

Misijonarski zvitek

©

Misijonarski zvitek

Zvitek v formatu kitajskih umetniških slik, ki ga sestavljajo trije na svilo nalepljeni lesorezi s katoliško vsebino, priča o nenavadnem intelektualnem in umetnostnem stiku med Evropo in Azijo. Po obliki in materialu se zvitek približuje tradicionalnim tehnikam kitajskih slik v zvitku. Vendar je monolitna (enotna) samo papirna hrbtna stran predmeta, lice pa je sestavljeno iz posameznih papirnih in svilenih, natančno preklopljenih in zlepljenih delov. Tudi osrednji trije akvareli niso na enotnem papirju, zgornji je na enem, spodnja dva pa na drugem kosu papirja. Tudi svila je v trakovih nalepljena samo po robovih. Med hrbtnim papirjem in svilenim trakom je na obeh zunanjih robovih ulepljen temno rdeč papirni trak, ki levo in desno ustvari zaključni rob svitka. Na zgornji rob je pritrjena polkrožna lesena letvica z vrvico za obešanje, na spodnji rob pa je umeščena okrogla lesena letvica.

Podobe, natisnjene z lesenimi bloki in nato natančno ročno pobarvane, nosijo nezamenljiv ... več

Zvitek v formatu kitajskih umetniških slik, ki ga sestavljajo trije na svilo nalepljeni lesorezi s katoliško vsebino, priča o nenavadnem intelektualnem in umetnostnem stiku med Evropo in Azijo. Po obliki in materialu se zvitek približuje tradicionalnim tehnikam kitajskih slik v zvitku. Vendar je monolitna (enotna) samo papirna hrbtna stran predmeta, lice pa je sestavljeno iz posameznih papirnih in svilenih, natančno preklopljenih in zlepljenih delov. Tudi osrednji trije akvareli niso na enotnem papirju, zgornji je na enem, spodnja dva pa na drugem kosu papirja. Tudi svila je v trakovih nalepljena samo po robovih. Med hrbtnim papirjem in svilenim trakom je na obeh zunanjih robovih ulepljen temno rdeč papirni trak, ki levo in desno ustvari zaključni rob svitka. Na zgornji rob je pritrjena polkrožna lesena letvica z vrvico za obešanje, na spodnji rob pa je umeščena okrogla lesena letvica.

Podobe, natisnjene z lesenimi bloki in nato natančno ročno pobarvane, nosijo nezamenljiv pečat jezuitskih delavnic na robu mesta Šanghaj v misijonarskem kompleksu Xujiahui. Podobe na misijonarskem zvitku so bile izdelane kmalu po ustanovitvi tushanwanskih delavnic po predlogah jezuita Henryja Vasseurja (1828–1899), tamkajšnjega učitelja slikarstva. Zvitek je sestavljen iz treh ločenih, s tehniko lesenega bloka natisnjenih in ročno pobarvanih podob. Prva, »Radost nebes« (tiantang zhi le 天堂之樂), prikazuje prizor »vseh svetih« in kaže sveto Trojico, sv. Marijo, angele in zbor svetnikov, prikazuje pa tudi kitajske vernike. Druga podoba prikazuje žanrsko podobo »smrti pravičnega« (t. i. mort du juste) in kaže notranjost hiše, kjer umirajoči leži na postelji. Tretja podoba z naslovom »Vice, z dobrimi deli se lahko odkupimo za grehe« (lian zui zhi suo shangong ke shu 煉罪之所善功可贖) prikazuje ljudi v plamenih, h katerim se nagibajo angeli, in prizore postopne odrešitve iz vic. Več o misijonarskem zvitke v dinamični spletni predstavitvi Misijonarski zvitek iz Šanghaja. (HM)

Opis materiala: papir, svila, les
Tehnika izdelave: lesorez, koloriranje, lepljenje
Dimenzije: dolžina: 117 cm, širina: 28 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Pokrajinski muzej Celje
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjen, restavriran (2021).
Zgodovina razstavljanja: Pokrajinski muzej Celje, 27. 5. 2021–3. 10. 2021 (razstava Kaj počne tukaj samuraj?)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej