Velika zložljiva pahljača

©

Velika zložljiva pahljača

©

Velika zložljiva pahljača

Pahljača velikega formata, meri namreč kar 75,5 cm v višino, je iz Japonske, kjer naj bi pahljače tipa mita ōgi 巨扇 (velikanska pahljača) v preteklosti uporabljali za slovesnosti, procesije ali v gledališču. Pahljača je zložljiva, kar je ena izmed treh osnovnih najpogostejših oblik pahljač, poleg nezložljive ali ovalne pahljače in pahljače brisé (sestavljene iz povezanih lesenih paličic). Na rjavo lakiranih palicah je pritrjen papir, ki je na obeh straneh poslikan z motivom cvetja in ptic, ki se pogosto pojavlja v japonski umetnosti. Motiv ptic in cvetja ali tudi drugih rastlin, trave, dreves, živali, rib in žuželk s svojim bogatim simbolizmom prenaša pomene iz sveta narave v svet človeka. Ptice v mitologiji pogosto predstavljajo dolgoživost in nesmrtnost ali pa so povezave z božanstvi, cvetlice pa s svojimi cvetovi, listi in vejami predstavljajo spreminjanje letnih časov ali pa lepoto in krhkost žensk. Na eni strani pahljače so naslikane češnjevo ... več

Pahljača velikega formata, meri namreč kar 75,5 cm v višino, je iz Japonske, kjer naj bi pahljače tipa mita ōgi 巨扇 (velikanska pahljača) v preteklosti uporabljali za slovesnosti, procesije ali v gledališču. Pahljača je zložljiva, kar je ena izmed treh osnovnih najpogostejših oblik pahljač, poleg nezložljive ali ovalne pahljače in pahljače brisé (sestavljene iz povezanih lesenih paličic). Na rjavo lakiranih palicah je pritrjen papir, ki je na obeh straneh poslikan z motivom cvetja in ptic, ki se pogosto pojavlja v japonski umetnosti. Motiv ptic in cvetja ali tudi drugih rastlin, trave, dreves, živali, rib in žuželk s svojim bogatim simbolizmom prenaša pomene iz sveta narave v svet človeka. Ptice v mitologiji pogosto predstavljajo dolgoživost in nesmrtnost ali pa so povezave z božanstvi, cvetlice pa s svojimi cvetovi, listi in vejami predstavljajo spreminjanje letnih časov ali pa lepoto in krhkost žensk. Na eni strani pahljače so naslikane češnjevo drevo z že odcvetelimi belimi cvetovi in dve ptici v letu, najverjetneje gre za kukavici. Kukavica je simbol poletja, neuresničene ljubezni, izmuzljivosti in žalosti, odcvetela češnja pa predstavlja minljivost. Pod drevesom so cvetlice z belimi cvetovi. Na drugi strani sta na rjavi podlagi narisani dve prepelici, ki se skrivata med visoko travo in cvetočim slakom v roza barvi. Prepelica kot močna borbena ptica je simbol za pogum in zmago v boju, na drugi strani pa slak predstavlja jutranjo lepoto in hkrati jesenski čas ter minljivost, smrtnost ali neuslišano ljubezen.
Ogrodje je leseno, palice so polakirane v temno rjavo barvo. Na zunanji varovalni palici so z zlato naslikani trta in grozdje ter ptica. Tak slog imenujemo taka maki-e 高蒔絵, kar pomeni, da pozlata ni gladka, ampak je rahlo višjega reliefa. Pahljača je dobro ohranjena, manjka ji le spodnji del deščice v sredini. Takšne velike pahljače so se največ uporabljale v 19. stoletju in so danes celo v muzejih zelo redke, saj zaradi svoje velikosti in ceremonialne rabe niso bile tako razširjene. To je edina tako velika japonska pahljača pri nas. (NVG)

Opis materiala: papir, les, pozlata
Tehnika izdelave: poslikava na papir, vezenje in slikanje na les
Dimenzije: višina: 75,5 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Pokrajinski muzej Celje
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjena, manjka le spodnji del deščice v sredini.
Zgodovina razstavljanja: Pokrajinski muzej Celje, 27. 5. 2021–3. 10. 2021 (razstava Kaj počne tukaj samuraj?)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

Ostali predmeti v tej zbirki

Nalagam predmete...

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej