Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

©

Čelada kabuto

Čelada kabuto 兜 je tipa suji bachi 筋鉢. Sestavljena je iz precizno kovičenih 62 ozkih rebrastih lamel, ki potekajo po zunanji strani kalote kabutonohachi 兜鉢. Ta ima kompleksno formo predvsem na zgornjem delu, kjer se lamele stekajo v sredinsko odprtino, preko katere je nameščen petstopenjski okras tehen 天辺, sestavljen iz dekoriranih bakrenih obročkov. Na čelnem delu je štrleč nastavek, na katerega si je samuraj nataknil tridimenzionalni heraldični simbol klana oziroma gospodarja, kateremu je služil. Štiri viseče lamele, ki tvorijo zaščito vratu shikoro , imajo posebno valovito in nazobčano površino, ki jo je mojster ustvaril z uporabo različnih tehnik nanašanja laka urushi na kovinske lamele. Med posameznimi rebri kiritsuke-kozane 切付小札 je umetelno prepleten svilen trak, ki povezuje posamezne lamelne plošče med seboj. Zgornja lamela, na katero so vezane preostale štiri, se na obeh ... več

Čelada kabuto 兜 je tipa suji bachi 筋鉢. Sestavljena je iz precizno kovičenih 62 ozkih rebrastih lamel, ki potekajo po zunanji strani kalote kabutonohachi 兜鉢. Ta ima kompleksno formo predvsem na zgornjem delu, kjer se lamele stekajo v sredinsko odprtino, preko katere je nameščen petstopenjski okras tehen 天辺, sestavljen iz dekoriranih bakrenih obročkov. Na čelnem delu je štrleč nastavek, na katerega si je samuraj nataknil tridimenzionalni heraldični simbol klana oziroma gospodarja, kateremu je služil. Štiri viseče lamele, ki tvorijo zaščito vratu shikoro , imajo posebno valovito in nazobčano površino, ki jo je mojster ustvaril z uporabo različnih tehnik nanašanja laka urushi na kovinske lamele. Med posameznimi rebri kiritsuke-kozane 切付小札 je umetelno prepleten svilen trak, ki povezuje posamezne lamelne plošče med seboj. Zgornja lamela, na katero so vezane preostale štiri, se na obeh straneh zaključi v majhna obsenčna ščitnika fukikaeshi. Z lakom urushi so lakirane zgolj lamele, ki tvorijo zaščito vratu, pri čemer ima le spodnja naneseno pozlato.
Kljub temu, da na večini samurajskih čelad zasledimo lakiranje skoraj vseh kovinskih delov, kovinski deli nekaterih najkvalitetnejših primerkov opreme niso bili klasično lakirani, temveč so mojstri s posebnim postopkom dosegli želen stabilen videz rjaste patine na površini kovine tetsu sabiji 鉄錆地. Glede na kvaliteto izdelave ter prefinjeno obliko bi bilo čelado z veliko verjetnostjo mogoče povezati z znamenito okleparsko šolo Saotome 早乙女, oziroma kar s konkretnim mojstrom Ietsugom, ki je deloval v 17. stoletju. Prek družinskih povezav z družino Myōchin velja za začetnika šole Saotome Nobuyasu 早乙女信康. Kvaliteta izdelkov iz delavnice Saotome ni v ničemer zaostajala za družino Myōchin, tako da danes ti družini štejemo za najbolj znani in plodni v produkciji najkvalitetnejših oklepov in njihovih sestavnih delov. (BŠ, BT)

Opis materiala: železo, baker, svileni trakovi, lak urushi, pozlata
Tehnika izdelave: kovana in lakirana železo in baker s pozlato in svilenimi trakovi
Dimenzije: višina kalote: 16 cm, premer lamel: 32 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Pokrajinski muzej Celje
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Netta Gallé z gradu Lemberg
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjena.
Zgodovina razstavljanja: Narodni muzej Slovenije, Ljubljana, 31. 5. 2017–5. 11. 2017 (razstava Poti samurajev)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej