Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

©

Kipec samuraja na konju

Bronasti kipec iz obdobja Meiji prikazuje samuraja na konju. Sestavljen je iz dveh delov – konja in jezdeca –, ki sta za večjo stabilnost fiksirana s spojem med samurajevo desno roko in vajetmi. Pismenke, ki so vgravirane na dnu konja, kažejo na ime izdelovalca. Kip je izdelek delavnice z družinskim imenom Yoshimitsu 芳光. Z začetkom obdobja Meiji se je vojaška vladavina šogunata končala, Japonska pa se je odprla zahodnim idejam in trgu. Leta 1876 je stopil v veljavo zakon o prepovedi nošenja mečev, čemur se je morala orožarska obrt prilagoditi. Številni obrtniki so ostali brez dela, večinoma pa so se preusmerili v izdelovanje umetniških izdelkov, ki so jih kasneje razkazovali na mednarodnih razstavah. To je povzročilo izjemno veliko povpraševanje v Evropi in ZDA, s čimer so nekatere delavnice hitro obogatele, razvijalo pa se je tudi umetniško izražanje. Delavnice so izdelovale tako izjemno kvalitetne in drage izdelke kot nekaj cenejše, četudi še vedno visokokvalitetne ... več

Bronasti kipec iz obdobja Meiji prikazuje samuraja na konju. Sestavljen je iz dveh delov – konja in jezdeca –, ki sta za večjo stabilnost fiksirana s spojem med samurajevo desno roko in vajetmi. Pismenke, ki so vgravirane na dnu konja, kažejo na ime izdelovalca. Kip je izdelek delavnice z družinskim imenom Yoshimitsu 芳光. Z začetkom obdobja Meiji se je vojaška vladavina šogunata končala, Japonska pa se je odprla zahodnim idejam in trgu. Leta 1876 je stopil v veljavo zakon o prepovedi nošenja mečev, čemur se je morala orožarska obrt prilagoditi. Številni obrtniki so ostali brez dela, večinoma pa so se preusmerili v izdelovanje umetniških izdelkov, ki so jih kasneje razkazovali na mednarodnih razstavah. To je povzročilo izjemno veliko povpraševanje v Evropi in ZDA, s čimer so nekatere delavnice hitro obogatele, razvijalo pa se je tudi umetniško izražanje. Delavnice so izdelovale tako izjemno kvalitetne in drage izdelke kot nekaj cenejše, četudi še vedno visokokvalitetne izdelke, ki so jih lahko zaradi večje dostopnosti uspešno prodajale. V to drugo kategorijo je spadala tudi delavnica Yoshimitsu. (DK, HM)

Delavnica/ tovarna/ izdajatelj: Yoshimitsu 芳光
Opis materiala: bron
Tehnika izdelave: ulivanje in obdelava kovine
Dimenzije: višina: 39 cm
Napis - vsebina: 芳光 Yoshimitsu
Št. delov/kosov: 2
Trenutni lastnik: Pokrajinski muzej Celje
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjen.
Zgodovina razstavljanja: Pokrajinski muzej Celje, 27. 5. 2021–3. 10. 2021 (razstava Kaj počne tukaj samuraj?)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej