Modra ovalna pahljača

©

Modra ovalna pahljača

©

Modra ovalna pahljača

Modra pahljača v Zbirki predmetov iz Azije in Južne Amerike je ena najdragocenejših pahljač v muzejih v slovenskem prostoru. Je ovalne oblike, ki je ena izmed treh najosnovnejših oblik pahljač, poleg oblike brisé in zložljive pahljače, ter je najmanj priljubljena med oblikami pahljač, ki so bile izdelane na Kitajskem za zahodni trg.

Na temno modro pobarvanem papirju je poslikana z motiviko učitelja in učenca, ki sedita ob boru in reki z gorami in drevesom v ozadju na eni strani ter pticami in cvetjem na drugi strani. Vsi trije motivi so najpogostejši motivi v kitajskem slikarstvu. Že samo poimenovanje krajinskega slikarstva s pismenkama shanshui 山水, ki pomenita gore in vode, nakazuje na harmonijo in vračanje k naravi. Gore so povezane tudi z religijo, saj segajo proti nebesom, voda v obliki reke pa predstavlja občutek gibanja. Osebi, ki sedita ob reki sliki predstavljata učitelja in učenca, za njima pa se bohoti bor, ki je pogosto simbol ... več

Modra pahljača v Zbirki predmetov iz Azije in Južne Amerike je ena najdragocenejših pahljač v muzejih v slovenskem prostoru. Je ovalne oblike, ki je ena izmed treh najosnovnejših oblik pahljač, poleg oblike brisé in zložljive pahljače, ter je najmanj priljubljena med oblikami pahljač, ki so bile izdelane na Kitajskem za zahodni trg.

Na temno modro pobarvanem papirju je poslikana z motiviko učitelja in učenca, ki sedita ob boru in reki z gorami in drevesom v ozadju na eni strani ter pticami in cvetjem na drugi strani. Vsi trije motivi so najpogostejši motivi v kitajskem slikarstvu. Že samo poimenovanje krajinskega slikarstva s pismenkama shanshui 山水, ki pomenita gore in vode, nakazuje na harmonijo in vračanje k naravi. Gore so povezane tudi z religijo, saj segajo proti nebesom, voda v obliki reke pa predstavlja občutek gibanja. Osebi, ki sedita ob reki sliki predstavljata učitelja in učenca, za njima pa se bohoti bor, ki je pogosto simbol za trdoživost, dolgo življenje in samodisciplino. Na drugi strani pahljače sta naslikana dva drozga modre barve, eden v letu, eden pa sedi na vejici slaka. Drozg modre barve je simbol sreče, na Kitajskem pa tudi predstavlja sla vedenja in razsvetljenja. Roza in belo cvetoč slak je simbol ljubezni, čustev in smrtnosti, saj roža cveti le en dan in le tako kratek čas imata zaljubljenca za srečanje. Predstavlja pa tudi mesec september in 11. obletnico poroke. Obe strani papirja sta prilepljeni na leseno ogrodje narejeno iz bambusa s slonokoščenim ročajem, ki ima s pozlato naslikane ptice in cvetlice. Nad ročajem je izvezen vzorec v več barvah.

Pahljača je ovalne oblike starejšega sloga, kasneje poimenovanega pahljače Swatow (kit. Shantou 汕頭), po kraju, kjer so bile izdelane v 19. stoletju. Njihova izdelava je precej zahtevna, okvir je narejen iz več bambusovih kosov, z vstavljeno žico in ovitih s papirjem. Pahljače v ovalnem slogu prvotno niso bile izdelane za izvoz, ampak so jih v 18. in 19. stoletju uporabljali Kitajci sami. Kljub temu se jih je veliko znašlo tudi na Zahodu, danes spadajo med redkosti oziroma jih uvrščamo med umetnine, ki na umetniški dražbah lahko dosegajo visoke zneske. (NVG)

Opis materiala: papir, slonovina, pozlata
Tehnika izdelave: poslikava na papir, vezenje in slikanje na slonovino
Dimenzije: višina: 45 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Pokrajinski muzej Celje
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjena.
Zgodovina razstavljanja: Pokrajinski muzej Celje, 27. 5. 2021–3. 10. 2021 (razstava Kaj počne tukaj samuraj?)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej