Okrogla pahljača tuanshan

Okrogla pahljača tuanshan

©

Kitajska pahljača tipa tuanshan 團扇 izvira iz dinastije Qing (1644–1912). Sestavljena je iz slonokoščenega ročaja in okrogle vezenine z bogato motiviko, vezeno v kantonskem stilu (Yuexiu 粤绣, tudi Guangxiu 广绣). Na ročaju iz slonovine so izrezljani netopirji in dve osebi. Pri vrhu ročaja sta netopirja, obrnjena drug proti drugemu, pri čemer eden visi obrnjen na glavo. Med njima je stilizirana verzija kitajske pismenke shou 壽, ki pomeni dolgo življenje. Pri dnu ročaja sta, enako kot pri vrhu, netopirja, obrnjena drug proti drugemu, med njima pa je kitajska pismenka shuangxi 囍, ki predstavlja dvojno srečo. Netopir je pri Kitajcih znanilec sreče, saj je enakozvočnica besede fu 福, ki pomeni »sreča«. Netopirji se pogosto pojavljajo obrnjeni na glavo, saj fu daole 蝠倒了oziroma »na glavo obrnjen netopir« zveni enako kot fu daole 福到了, »sreča je prišla«. Na sredini ročaja sta ... več

Kitajska pahljača tipa tuanshan 團扇 izvira iz dinastije Qing (1644–1912). Sestavljena je iz slonokoščenega ročaja in okrogle vezenine z bogato motiviko, vezeno v kantonskem stilu (Yuexiu 粤绣, tudi Guangxiu 广绣). Na ročaju iz slonovine so izrezljani netopirji in dve osebi. Pri vrhu ročaja sta netopirja, obrnjena drug proti drugemu, pri čemer eden visi obrnjen na glavo. Med njima je stilizirana verzija kitajske pismenke shou 壽, ki pomeni dolgo življenje. Pri dnu ročaja sta, enako kot pri vrhu, netopirja, obrnjena drug proti drugemu, med njima pa je kitajska pismenka shuangxi 囍, ki predstavlja dvojno srečo. Netopir je pri Kitajcih znanilec sreče, saj je enakozvočnica besede fu 福, ki pomeni »sreča«. Netopirji se pogosto pojavljajo obrnjeni na glavo, saj fu daole 蝠倒了oziroma »na glavo obrnjen netopir« zveni enako kot fu daole 福到了, »sreča je prišla«. Na sredini ročaja sta izrezljani dve osebi. Oseba v ospredju je v sedečem položaju in v naročju drži nerazpoznaven predmet z vrezanim motivom, imenovanim meander, oseba nekoliko v ozadju pa stoji in v naročju prav tako nosi nerazpoznaven predmet. To je najverjetneje upodobitev Enotnosti in Harmonije, He He erxian 和合二仙, figur, ki sta znani kot znanilki sreče v času kitajskega novega leta.

Glava pahljače je okrogla, lesen okvir pa je ovit v modro blago z vtkano zlato nitjo ter obdan s slonovino. Na svili sta izvezena pav z razprtim repom in pavica, ki sta priljubljen motiv v kantonskem stilu vezenja in predstavljata lepoto, eleganco ter željo po miru in blaginji. Za pavoma je prikazana potonika, ena izmed štirih rastlin kreposti, ki predstavlja poletje, bogastvo, čast ter lepoto in ženstvenost. Nad pavoma in potoniko je izvezena cvetoča magnolija, ki je prav tako ena izmed štirih rastlin kreposti ter predstavlja pomlad, ženstvenost in lepoto. Okoli krošnje letajo tri različne vrste neznanih ptic. Par modre barve najverjetneje prikazuje lastovice, znanilke sreče in pomladi, par rdečkaste barve najverjetneje prikazuje vrabce, zadnja pa je rdečkasta ptica s čopom na glavi. V ozadju je prikazan bambus, ki ravno tako spada v skupino štirih plemenitih, hkrati pa oznanja moč, trdnost in nezlomljivost. Na mestu, kjer se ročaj stika z glavo pahljače, so najverjetneje izvezene krizanteme; krizantema je ena izmed štirih plemenitih in simbolizira jesen, zato se pogosto uporablja kot simbol srečnih srednjih oziroma poznih let. Pahljača je dobro ohranjena, manjka le del blaga na zadnji strani glave, s katerim je ovit okvir. Na konec ročaja je pripeta izvezena vijoličasta vrvica. (NB)

Opis materiala: svila, niti, les, lak, slonovina
Tehnika izdelave: vezenje, lakiranje in vrezovanje
Dimenzije: višina: 42,3 širina: 27,5 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjena

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

Ostali predmeti v tej zbirki

Nalagam predmete...

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej