Fotografija Pekinški enovprežni voz

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Pekinški enovprežni voz

Črno-bela fotografija prikazuje kmeta, ki vodi osla s tradicionalnim enovprežnim vozom v okolici Pekinga. Stene voza so izdelane v tradicionalnem mrežastem vzorcu, ki ga uporabljajo tudi za vrata, okna in ograje. Osnovni del je klasičen voz kvadratne oblike z enim kolesom na vsaki strani, ki sega v obdobje 1200 pr. n. št. Motiv kvadrata in kroga je v kitajski kulturi pogost, saj simbolizira celoto sveta, sestavljenega iz neba (krog) in zemlje (kvadrat). Eden bolj znanih načinov uporabe tega motiva je oblika kovancev na Kitajskem.

Kitajsko civilizacijo so v mnogih stoletjih »poganjali« osli, mule, konji, krave, voli in človek. Eden izmed pogostih motivov prvih fotografov na Kitajskem so bila različna prevozna sredstva, med njimi pekinški dvokolesni vozovi ali kočije, ki so bili udobnejši od enokolesnih samokolnic, a manj udobni od nosilnic.

Fotografija je 127. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu ... več

Črno-bela fotografija prikazuje kmeta, ki vodi osla s tradicionalnim enovprežnim vozom v okolici Pekinga. Stene voza so izdelane v tradicionalnem mrežastem vzorcu, ki ga uporabljajo tudi za vrata, okna in ograje. Osnovni del je klasičen voz kvadratne oblike z enim kolesom na vsaki strani, ki sega v obdobje 1200 pr. n. št. Motiv kvadrata in kroga je v kitajski kulturi pogost, saj simbolizira celoto sveta, sestavljenega iz neba (krog) in zemlje (kvadrat). Eden bolj znanih načinov uporabe tega motiva je oblika kovancev na Kitajskem.

Kitajsko civilizacijo so v mnogih stoletjih »poganjali« osli, mule, konji, krave, voli in človek. Eden izmed pogostih motivov prvih fotografov na Kitajskem so bila različna prevozna sredstva, med njimi pekinški dvokolesni vozovi ali kočije, ki so bili udobnejši od enokolesnih samokolnic, a manj udobni od nosilnic.

Fotografija je 127. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Pekinger »Einspänner«. (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 8,5 cm, širina: 7,6 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: dobro ohranjena, obrezana z vseh strani

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?