Fotografija Kitajka srednjega sloja na podeželju

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Kitajka srednjega sloja na podeželju

Črno-bela fotografija prikazuje portret Kitajke srednjega sloja v tradicionalnih oblačilih. Kitajka nosi hlače namesto krila in doprsno suknjo s stožčastimi rokavi (pipa xiu 琵琶袖). Bombažna oblačila so skromno dekorirana. Namesto značilnega ovratnika huling 護領 ima okrog vratu ovito ruto. Na nogah nosi t. i. lotosove čevlje (lianlü蓮履). Ta tip stožčastih čevljev so nosile ženske s povitimi nogami. Delikatno sešiti iz svile ali bombaža so čevlji veliki kot dlan. Nekateri so imeli peto ali odebeljen podplat. Za razliko od moških se ženske v dinastiji Qing (1644–1912) niso tako pogosto oblačile v mandžurska oblačila. Rade so kombinirale različne stile, predvsem z modo, ki je obveljala v dinastiji Ming (1368–1644).

Portretno fotografiranje je po »vstopu« fotografije na Kitajsko postalo najbolj priljubljen žanr na Kitajskem. Po nekaj letih je fotografija popolnoma nadomestila slikarske portrete povsod, kjer so bili ... več

Črno-bela fotografija prikazuje portret Kitajke srednjega sloja v tradicionalnih oblačilih. Kitajka nosi hlače namesto krila in doprsno suknjo s stožčastimi rokavi (pipa xiu 琵琶袖). Bombažna oblačila so skromno dekorirana. Namesto značilnega ovratnika huling 護領 ima okrog vratu ovito ruto. Na nogah nosi t. i. lotosove čevlje (lianlü蓮履). Ta tip stožčastih čevljev so nosile ženske s povitimi nogami. Delikatno sešiti iz svile ali bombaža so čevlji veliki kot dlan. Nekateri so imeli peto ali odebeljen podplat. Za razliko od moških se ženske v dinastiji Qing (1644–1912) niso tako pogosto oblačile v mandžurska oblačila. Rade so kombinirale različne stile, predvsem z modo, ki je obveljala v dinastiji Ming (1368–1644).

Portretno fotografiranje je po »vstopu« fotografije na Kitajsko postalo najbolj priljubljen žanr na Kitajskem. Po nekaj letih je fotografija popolnoma nadomestila slikarske portrete povsod, kjer so bili prisotni zahodnjaki, kasneje pa se je razširila še v druge kraje. Razlog je preprost, portreti so bili že pred fotografijo pomembna tradicija tako na Kitajskem kot na Zahodu. To je bilo eno redkih področij s skupnim interesom.

Fotografija je 154. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Chinesen-Frau des Mittelstandes. (DZ, MV) Pojavlja se tudi v drugih fotografskih zbirkah.

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 8,5 cm, širina: 14,1 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: dobro ohranjena

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?