Fotografija Dvorana Taisui v Templju poljedelstva

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Dvorana Taisui v Templju poljedelstva

Črno-bela fotografija prikazuje dvorano Taisui (Taisuidian 太歲殿), namenjeno čaščenju in poimenovano po bogu Taisui 太歲, kar dobesedno pomeni »vrhovno leto«. Dvorana stoji v kompleksu Templja poljedelstva (Taisuidian 先農壇) v Pekingu. Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing enkrat letno opravljali obrede čaščenja Leta. V dvorani Taisui je cesar vsako leto na dan spomladanskega enakonočja daroval bogu Taisuiju za obilno letino.

Poleg dvorane so na prizorišču še tri posamezne stavbe in peč za zažiganje svilnih daritev bogu Taisuiju. Dvorana je grajena v tradicionalni kitajski tehniki lesene gradnje, t. i. tehniki dougong 斗拱. Poleg moznikov v napušču so druge značilnosti kitajske gradnje, ki jih opazimo tudi v dvorani Taisui, oblike streh ter uporaba barv, števil in dekorativnih živalskih figur. Štirikapnico (wudianding 廡殿頂) krasijo glazirane ploščice in okrasne figure ... več

Črno-bela fotografija prikazuje dvorano Taisui (Taisuidian 太歲殿), namenjeno čaščenju in poimenovano po bogu Taisui 太歲, kar dobesedno pomeni »vrhovno leto«. Dvorana stoji v kompleksu Templja poljedelstva (Taisuidian 先農壇) v Pekingu. Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing enkrat letno opravljali obrede čaščenja Leta. V dvorani Taisui je cesar vsako leto na dan spomladanskega enakonočja daroval bogu Taisuiju za obilno letino.

Poleg dvorane so na prizorišču še tri posamezne stavbe in peč za zažiganje svilnih daritev bogu Taisuiju. Dvorana je grajena v tradicionalni kitajski tehniki lesene gradnje, t. i. tehniki dougong 斗拱. Poleg moznikov v napušču so druge značilnosti kitajske gradnje, ki jih opazimo tudi v dvorani Taisui, oblike streh ter uporaba barv, števil in dekorativnih živalskih figur. Štirikapnico (wudianding 廡殿頂) krasijo glazirane ploščice in okrasne figure – na obeh koncih glavnega napušča sta večji figuri, na stranskih napuščih pa manjše figure v strogo zapovedanem vrstnem redu. Napušč krasijo mozniki ali leseni spoji v treh nivojih. Pod njimi najprej sledijo trije pasovi rumenih, zelenih in modrih vzorcev, nato pa rdeče obarvan preostanek zgradbe vhodi v dvorano s krilnimi vrati, pritrjenimi na okrogle nosilne stebre.

Celotno prizorišče okrog dvorane Taisui je le majhen del 86 hektarjev velikega kompleksa Templja poljedelstva, ki ga danes najdemo v jugovzhodnem delu Pekinga – pod Prepovedanim mestom in v bližini znamenitega Nebeškega templja (Tiantan 天壇). Oba kompleksa imata podoben tloris, obkrožena sta z dvojnim obzidjem in razdeljena na več zaključenih prizorišč. Na dan spomladanskega enakonočja se je cesar s sprevodom dvornih spremljevalcev in uradnikov iz svoje palače v Prepovedanem mestu odpravil v t. i. zunanjo četrt (Waicheng 外城) proti Templju poljedelstva. Glavni ritual je vključeval cesarjevo simbolno oranje, s katerim je zarezal prvo brazdo v novi setveni sezoni. Zadnji cesar, ki se je tu poklonil Letu, je bil cesar Guangxu (vladal 1875–1908). S tem se je zaključila stoletja stara tradicija. Zatem so stavbe v kompleksu uporabljali v vojaške in industrijske namene. Od leta 1991 je kompleks odprt za javnost kot Muzej klasične arhitekture v Pekingu Beijing Gudai Jianzhu Bowuguan 北京古代建築博物館.

Fotografija je 185. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Ackerbau-Tempel: Kaiser-Halle. (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 13,5 cm, širina: 8,5 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: dobro ohranjena

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?