Fotografija Cesarjev prestol v dvorani Qinian

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Cesarjev prestol v dvorani Qinian

Črno-bela fotografija prikazuje cesarjev prestol v dvorani Qinian (Qiniandian 祈年殿), kar dobesedno pomeni »dvorana priprošenj letu«. Stoji v kompleksu Nebeškega templja (Tiantan 天壇) v Pekingu, in sicer kot glavni tempelj na nekaj hektarjev velikem ter zagrajenem prizorišču na severu kompleksa. Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. V dvorani Qinian je cesar na dan poletnega solsticija opravljal daritve Nebu in prednikom za naklonjenost v prihajajočem polletju. V literaturi se pogosto pojavlja s popularnim imenom »Dvorana molitve za dobro letino«. Je najstarejši in najbolj ikoničen del kompleksa Nebeškega templja.

Na mestu, kjer bi moral stati prestol, je postavljeno ogrodje iz kovinske mreže. Prestol je obrnjen proti jugu, pred in za njim sta postavljena dva stebra. Skupaj se imenujejo »stebri zmajevega vodnjaka« (longjing zhu 龍井柱) ... več

Črno-bela fotografija prikazuje cesarjev prestol v dvorani Qinian (Qiniandian 祈年殿), kar dobesedno pomeni »dvorana priprošenj letu«. Stoji v kompleksu Nebeškega templja (Tiantan 天壇) v Pekingu, in sicer kot glavni tempelj na nekaj hektarjev velikem ter zagrajenem prizorišču na severu kompleksa. Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. V dvorani Qinian je cesar na dan poletnega solsticija opravljal daritve Nebu in prednikom za naklonjenost v prihajajočem polletju. V literaturi se pogosto pojavlja s popularnim imenom »Dvorana molitve za dobro letino«. Je najstarejši in najbolj ikoničen del kompleksa Nebeškega templja.

Na mestu, kjer bi moral stati prestol, je postavljeno ogrodje iz kovinske mreže. Prestol je obrnjen proti jugu, pred in za njim sta postavljena dva stebra. Skupaj se imenujejo »stebri zmajevega vodnjaka« (longjing zhu 龍井柱) in predstavljajo štiri letne čase. Proti zunanji steni templja je v krogu postavljenih še 12 notranjih in 12 zunanjih stebrov. Prvi predstavljajo 12 tradicionalnih ur dneva, drugi pa 12 mesecev v letu, skratka tradicionalni kitajski koledar, ki je bil kozmološka podlaga za opravljanje ritualov. Prestol stoji na okrogli ploščadi iz belega marmorja hanbai yushi 漢白玉石. Okrašen je z izrezljanimi motivi zmaja in feniksa, ki simbolizirata cesarja in cesarico. Stebri in strop so bogato dekorirani z vzorci v barvni paleti petih elementov (wuxing 五行) – v rdeči, modri, rumeni, zeleni in beli barvi. Enako je obarvan veličasten kasetni strop nad prestolom, ki ima izrezljanih 9 zmajev. Sredi dvorane je najsvetejši del, sveti oltar, kamor so obredno postavili tablico boga Neba. Na ostalih osem oltarjev, razporejenih okrog stene, pa so bile postavljene tablice prednikov (lingpai 靈牌), in sicer tablice nekdanjih cesarjev, ki so po tradiciji postali bogovi in se pridružili bogu Nebes. Darovanje prednikom je med Kitajci še danes pogosta praksa. Kot so včasih počeli cesarji dinastij Ming in Qing, na domačih oltarjih postavljajo tablice prednikov, ki nosijo ime in priimek ter letnici rojstva in smrti pokojne osebe, s polnimi daritvenimi posodami in kadilom.

Fotografija je 175. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Himmels-Tempel: Inneres des Haupttempels (Kaiserthron). (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 11,8 cm, širina: 8,5 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: slaba ločljivost, obrezana levo, desno

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?