Fotografija Balustrada pred Dvorano postenja v Nebeškem templju

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Balustrada pred Dvorano postenja v Nebeškem templju

Črno-bela fotografija prikazuje marmorno balustrado pred Dvorano postenja (Zhaigong 齋宮). Stoji v kompleksu Nebeškega templja (Tiantan 天壇) v Pekingu, in sicer kot glavni tempelj na nekaj hektarjev velikem ter zagrajenem prizorišču v zahodnem delu kompleksa. Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. V Dvorani postenja je cesar obrede očiščenja in postenja opravljal pred glavnim ritualom na dan zimskega solsticija, ko so se Nebu zahvalili za naklonjenost v preteklem letu.

Balustrada iz belega marmorja hanbai yushi 漢白玉石 in z bogatimi reliefi je značilna za zgradbe, ki jih je uporabljal cesar, in jo najdemo tudi v Prepovedanem mestu (Gugong 故宫 oziroma Zijincheng 紫禁城). Motiv na stebrnih zaključkih je zmaj s petimi kremplji (wu jiao jin long 五爪金龍), ki simbolizira cesarjevo absolutno oblast. Trupi zmajev se v intarzijah prepletajo ... več

Črno-bela fotografija prikazuje marmorno balustrado pred Dvorano postenja (Zhaigong 齋宮). Stoji v kompleksu Nebeškega templja (Tiantan 天壇) v Pekingu, in sicer kot glavni tempelj na nekaj hektarjev velikem ter zagrajenem prizorišču v zahodnem delu kompleksa. Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. V Dvorani postenja je cesar obrede očiščenja in postenja opravljal pred glavnim ritualom na dan zimskega solsticija, ko so se Nebu zahvalili za naklonjenost v preteklem letu.

Balustrada iz belega marmorja hanbai yushi 漢白玉石 in z bogatimi reliefi je značilna za zgradbe, ki jih je uporabljal cesar, in jo najdemo tudi v Prepovedanem mestu (Gugong 故宫 oziroma Zijincheng 紫禁城). Motiv na stebrnih zaključkih je zmaj s petimi kremplji (wu jiao jin long 五爪金龍), ki simbolizira cesarjevo absolutno oblast. Trupi zmajev se v intarzijah prepletajo z oblaki, njihove glave pa molijo iz zidu pod balustrado. Ob dvorani stoji majhen kamnit paviljon, t. i. paviljon Shizhaiting 時辰亭 ali »Dvourni paviljon«. Beseda shizhen 時辰 namreč pomeni tradicionalno mersko enoto za čas, in sicer enega izmed dvanajstih dvournih intervalov dneva.

Namen paviljona nakazuje njegovo splošno razširjeno ime »Paviljon poročanja«. Na tem mestu so namreč uradniki iz Urada za rituale (Libu 禮部) urnik daritvenih obredov predali uradnikom, ki so cesarja spremljali v Dvorani postenja. Ti so urnik posredovali cesarju. V drugem paviljonu so med obredi postenja in očiščenja postavili bronasti kip, ki je cesarja opominjal na vzdržnost v postnem času.

Stavba za balustrado ima na vzhodni stranici postavljenih pet vhodov v pet soban, kjer je cesar prebival v času postenja. Grajena je v tradicionalni kitajski tehniki lesene gradnje, t. i. tehniki dougong 斗拱, za katero je značilna uporaba lesenih spojev, t. i. moznikov, ki omogočajo medsebojno podpiranje konstrukcijskih elementov med gradnjo. Zaradi tega sistema ni potrebe po žebljih in lepilu. Poleg moznikov, vidnih v napušču, so druge značilnosti kitajske gradnje, ki jih opazimo tudi na tej stavbi, oblike streh ter uporaba barv, števil in dekorativnih živalskih figur na strehah.

Dvorana postenja stoji na štiri hektarje velikem območju, obdanem z dvojnim obzidjem, vodnimi kanali in pasovi borovcev. Območje zajema 167 sob, namenjenih predvsem uradnikom in straži, dva kamnita paviljona pred glavno stavbo in Stolp zvonov gulou 鼓樓. Je le majhen del 273 hektarjev velikega kompleksa Nebeškega templja, ki ga danes najdemo v jugovzhodnem delu Pekinga. V času dinastije Qing (1644–1912) je bil del t. i. zunanjih četrti (Waicheng 外城). Dvorana postenja je kasneje dobila svojo »mlajšo sestro« v Prepovedanem mestu. To je administraciji omogočalo večjo varnost, saj je cesar večji del tridnevnih priprav na daritvene rituale preživel dobro varovan v Prepovedanem mestu.

Prvotno je bil kompleks Nebeškega templja imenovan »Tempelj Neba in Zemlje«. Imel je samo eno prizorišče, in sicer dvorano Qinian (Qiniandian 祈年殿) ali »Dvorano priprošenj letu«, ki je bila prvotno namenjena obredom čaščenja Zemlje. Danes je najstarejši in najbolj ikoničen del celotnega kompleksa. Ko so v 16. stoletju odločili, da je treba obredja Nebu in Zemlji opravljati ločeno, so v južnem delu kompleksa zgradili še dve prizorišči za čaščenje Neba. Zadnji cesar, ki se je v Nebeškem templju poklonil Nebu, je bil Yuan Shikai 袁世凱 (vladal 1915–1916), ki je nekaj mesecev neuspešno poskušal obuditi monarhično ureditev. S tem se je zaključila stoletja stara tradicija. Danes je Nebeški tempelj vpisan na Unescov seznam svetovne kulturne dediščine, saj je največji religijski kompleks na svetu.

Fotografija je 171. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Himmels-Tempel: Ballustrade vor der “Halle der Enthaltsamkeit”. (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 13,4 cm, širina: 8,5 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: manjša pomodrelost črne barve

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?