Fotografija Paviljon Zhaohun v templju Yonghe
Črno-bela fotografija prikazuje na prvi pogled nenavadno svetišče – paviljon Zhaohun (Zhaohunting 招魂亭) ali »Paviljon za priklic duha« v tempeljskem kompleksu Yonghe Gong 雍和宫 ali »templju spokojnosti in harmonije« v Pekingu. Majhno svetišče je pravzaprav spomenik japonskim vojakom, padlim v boksarski vstaji (Yihetuan Yundong 義和團運動) leta 1900. Nenavaden je predvsem njegov videz. Njegove ravne in čiste linije so bile povsem drugačne od preostale, dekorativno bogatejše estetike templja – kitajska tradicionalna arhitektura z budističnimi elementi.
Geometrijska oblika svetišča je sestavljena iz visoke kamnite ploščadi, zgrajene iz opek. Na njej je na levi strani postavljen petnadstropni pogrebni spomenik v obliki japonskega gorintaō 輪 塔. Na desni stoji višji stopničasti stolp. Na vrhu stolpa je v nišo s streho postavljen pozlačen kip sedečega Bude. Paviljon Zhaohun je v jugovzhodnem kotu četrtega notranjega dvorišča templja ... več
Črno-bela fotografija prikazuje na prvi pogled nenavadno svetišče – paviljon Zhaohun (Zhaohunting 招魂亭) ali »Paviljon za priklic duha« v tempeljskem kompleksu Yonghe Gong 雍和宫 ali »templju spokojnosti in harmonije« v Pekingu. Majhno svetišče je pravzaprav spomenik japonskim vojakom, padlim v boksarski vstaji (Yihetuan Yundong 義和團運動) leta 1900. Nenavaden je predvsem njegov videz. Njegove ravne in čiste linije so bile povsem drugačne od preostale, dekorativno bogatejše estetike templja – kitajska tradicionalna arhitektura z budističnimi elementi.
Geometrijska oblika svetišča je sestavljena iz visoke kamnite ploščadi, zgrajene iz opek. Na njej je na levi strani postavljen petnadstropni pogrebni spomenik v obliki japonskega gorintaō 輪 塔. Na desni stoji višji stopničasti stolp. Na vrhu stolpa je v nišo s streho postavljen pozlačen kip sedečega Bude. Paviljon Zhaohun je v jugovzhodnem kotu četrtega notranjega dvorišča templja Yonghe stal vso prvo polovico 20. stoletja, dokler ni bila v petdesetih letih konstrukcija razstavljena. Tako kot njegova izdelava je tudi njegova odstranitev povezana z zapuščino japonskega imperializma sredi 20. stoletja na Kitajskem. Zgodovinski viri si o provenienci pozlačenega kipa nasprotujejo – nekateri navajajo Kyoto, drugi Prepovedano mesto. Prav tako iz virov ni mogoče razbrati točnega datuma odstranitve svetišča. Najverjetneje je bilo odstranjeno med prenovo templja leta 1952.
Fotografija je 194. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Lama-Kloster: Buddha-Denkmal. (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?