Miniaturna podoba kazni izgona
Lesen miniaturni kipec prikazuje s prtljago obložen enokolesni voz, na katerem napol sedita dve figuri, tretja pa voz potiska. Prizor najverjetneje prikazuje eno izmed t. i. »petih kazni« tradicionalne Kitajske, kazen izgona (liu 流). Preostale štiri kazni so bile: različno močno pretepanje (chi 笞 in zhang 杖), prisilno delo (tu 徒) in usmrtitev (si 死). Kitajske kazni so bile pogost predmet fascinacije piscev, ki so opisovali kitajsko družbo in državo, pa tudi popotnikov, ki so ponazoritve teh kazni v obliki rezljanih miniatur ali tiskov kot spominke prinašali s poti po Kitajski. Predmet je najverjetneje izdelek jezuitskih delavnic Tushanwan 土山灣 (v starem zapisu »Tou-se-we«), ki so delovale skupaj s sirotišnico v jugozahodnem predelu Šanghaja, v katoliškem kompleksu Xujiahui. Otroke iz sirotišnice so šolali za ilustratorje in tiskarje, imeli pa so tudi druge delavnice, kot na primer slikarsko, rezbarsko, srebrarsko, ... več
Lesen miniaturni kipec prikazuje s prtljago obložen enokolesni voz, na katerem napol sedita dve figuri, tretja pa voz potiska. Prizor najverjetneje prikazuje eno izmed t. i. »petih kazni« tradicionalne Kitajske, kazen izgona (liu 流). Preostale štiri kazni so bile: različno močno pretepanje (chi 笞 in zhang 杖), prisilno delo (tu 徒) in usmrtitev (si 死). Kitajske kazni so bile pogost predmet fascinacije piscev, ki so opisovali kitajsko družbo in državo, pa tudi popotnikov, ki so ponazoritve teh kazni v obliki rezljanih miniatur ali tiskov kot spominke prinašali s poti po Kitajski. Predmet je najverjetneje izdelek jezuitskih delavnic Tushanwan 土山灣 (v starem zapisu »Tou-se-we«), ki so delovale skupaj s sirotišnico v jugozahodnem predelu Šanghaja, v katoliškem kompleksu Xujiahui. Otroke iz sirotišnice so šolali za ilustratorje in tiskarje, imeli pa so tudi druge delavnice, kot na primer slikarsko, rezbarsko, srebrarsko, jeklarsko in steklarsko. Najrazličnejše figure, ki so prihajale iz teh delavnic, so prikazovale življenje na Kitajskem, bile pa so zelo priljubljen spominek, ki so ga radi kupovali turisti. Kot tak je kipec najverjetneje prišel v roke Alme Karlin, ki je, kot poroča v svojem potopisu, obiskala te delavnice. (HM, NVS)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?