Fotografija Oltar Yuanqiutan s cesarjevim šotorom v Nebeškem templju
Črno-bela fotografija prikazuje cesarjev šotor na oltarju Yuanqiu (Yuanqiutan 圜丘壇), kar dobesedno pomeni »oltar krožnega griča«. Stoji v kompleksu Nebeškega templja (Tiantan 天壇), ki ga je leta 1420 zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. Na prizorišču oltarja Yuanqiu je cesar obrede opravljal na dan zimskega solsticija, ko so se Nebu zahvalili za naklonjenost v preteklem letu. Je mlajši, a zato nič manj impozanten del kompleksa Nebeškega templja. Dograjen je bil v 16. stoletju, današnjo podobo pa je dobil več kot 200 let kasneje, v času cesarja Qianlonga (vladal 1735–1796). V času žrtvovanja so na tempelj postavili šotor, v katerem so potekali daritveni obredi. Na levi strani vidimo del kamnitih prehodov lingxing men 櫺星門, ki omogočajo uradni dostop do daritvene ploščadi oziroma oltarja.
Celotno prizorišče okrog oltarja Yuanqiu je le nekaj ... več
Črno-bela fotografija prikazuje cesarjev šotor na oltarju Yuanqiu (Yuanqiutan 圜丘壇), kar dobesedno pomeni »oltar krožnega griča«. Stoji v kompleksu Nebeškega templja (Tiantan 天壇), ki ga je leta 1420 zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. Na prizorišču oltarja Yuanqiu je cesar obrede opravljal na dan zimskega solsticija, ko so se Nebu zahvalili za naklonjenost v preteklem letu. Je mlajši, a zato nič manj impozanten del kompleksa Nebeškega templja. Dograjen je bil v 16. stoletju, današnjo podobo pa je dobil več kot 200 let kasneje, v času cesarja Qianlonga (vladal 1735–1796). V času žrtvovanja so na tempelj postavili šotor, v katerem so potekali daritveni obredi. Na levi strani vidimo del kamnitih prehodov lingxing men 櫺星門, ki omogočajo uradni dostop do daritvene ploščadi oziroma oltarja.
Celotno prizorišče okrog oltarja Yuanqiu je le nekaj hektarjev velik del 273 hektarjev velikega kompleksa Nebeškega templja, ki ga danes najdemo v jugovzhodnem delu Pekinga. Zimski ritual čaščenja Neba se je razlikoval od poletnega. Konec obdobja vzdržnosti v Dvorani postenja (Zhaigong 齋宮) in začetek daritvenega obreda na oltarju Yuanqiu je naznanilo zvonjenje v Stolpu zvonov gulou 鼓樓 na tem prizorišču. Devetdelni obred je zajemal obrede poročanja in priklanjanja Nebu, libracijo, darovanje ter obredno glasbo zhonghe shaoyue 中和韶樂 s plesom. Zadnji cesar, ki se je v Nebeškem templju poklonil Nebu, je bil Yuan Shikai 袁世凱 (vladal 1915–1916), ki je nekaj mesecev neuspešno poskušal obuditi monarhično ureditev. S tem se je zaključila stoletja stara tradicija. Danes je Nebeški tempelj vpisan na Unescov seznam svetovne kulturne dediščine, saj je največji religijski kompleks na svetu.
Fotografija je 179. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Himmels-Tempel: Hauptaltar mit Kaiserzelt (nur an Opfertagen). (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?