Fotografija Železniška postaja in mestno obzidje

Fotografija Železniška postaja in mestno obzidje

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Črno-bela fotografija prikazuje železniško postajo Peking–Mukden (danes Shenyang 瀋陽). Stala je ob južnem obzidju, ki je ločevalo notranje (Neicheng 内城) in zunanje četrti (Waicheng 外城) Pekinga. Poleg glavne stavbe v zahodnjaškem stilu ter peronov vidimo del zunanjih četrti pred peroni ter mestno obzidje, ki se razteza v daljavo.

Iz Pekinga je železniška proga tekla v tri smeri: proti mestu Hankou 漢口, proti mestu Mukden in proti provinci Suiyuan 綏遠 (delu današnje Notranje Mongolije). Postaja na fotografiji je glavna postaja na liniji Peking–Mukden, med tujci poznana tudi kot Vzhodna postaja. Linija, ki danes poteka po tej trasi, se imenuje linija Peking–Haerbin 哈爾濱. Je drugi najstarejši železniški odsek na Kitajskem in najstarejši odsek še v uporabi. Začetki gradnje segajo v leto 1881, razširitev do mesta Mukden pa so izvedli leta 1912. Nasproti prikazane postaje je stala t. i. Zahodna postaja za linijo Peking–Hankou. Obe sta ... več

Črno-bela fotografija prikazuje železniško postajo Peking–Mukden (danes Shenyang 瀋陽). Stala je ob južnem obzidju, ki je ločevalo notranje (Neicheng 内城) in zunanje četrti (Waicheng 外城) Pekinga. Poleg glavne stavbe v zahodnjaškem stilu ter peronov vidimo del zunanjih četrti pred peroni ter mestno obzidje, ki se razteza v daljavo.

Iz Pekinga je železniška proga tekla v tri smeri: proti mestu Hankou 漢口, proti mestu Mukden in proti provinci Suiyuan 綏遠 (delu današnje Notranje Mongolije). Postaja na fotografiji je glavna postaja na liniji Peking–Mukden, med tujci poznana tudi kot Vzhodna postaja. Linija, ki danes poteka po tej trasi, se imenuje linija Peking–Haerbin 哈爾濱. Je drugi najstarejši železniški odsek na Kitajskem in najstarejši odsek še v uporabi. Začetki gradnje segajo v leto 1881, razširitev do mesta Mukden pa so izvedli leta 1912. Nasproti prikazane postaje je stala t. i. Zahodna postaja za linijo Peking–Hankou. Obe sta bili zgrajeni ob glavnem prehodu med notranjimi ter zunanjimi četrtmi, torej poleg vrat Zhengyang (Zhengyangmen 正陽門), bolj znanih pod imenom Prednja vrata (Qianmen 前門).

Obsežnejša gradnja železnic se je na Kitajskem začela leta 1876, ko so Britanci zgradili prve kilometre železnice v Šanghaju. Med letoma 1895 in 1912 se je železniška infrastruktura povečevala s podeljevanjem koncesij tujim podjetjem. Ta so poleg infrastrukture dobila koncesije tudi za upravljanje podjetij, ki so jih v letih 1904–1907 ustanovile provincialne vlade za vodenje nacionalnih železnic, a so šla nekatera kmalu v stečaj. Vlada dinastije Qing je ta podjetja nacionalizirala ter v zameno za posojila koncesije podelila tujim bankam. Ta odločitev je privedla do gibanja za zaščito železnic (Baolu Yundong 保路運動).

Fotografija je 106. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Bahnhof und Stadtmauer. (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 13,6 cm, širina: 8,5 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: dobro ohranjena

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

Ostali predmeti v tej zbirki

Nalagam predmete...

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej