Kipec bodisatve Guanyin

©

Kipec bodisatve Guanyin

Kipec je izdelan iz belega porcelana tipa blanc de chine, najverjetneje na Kitajskem, kjer se ta tip porcelana imenuje dehua 德化 – po okrožju v provinci Fujian, kjer ga izdelujejo. Porcelan dehua je prekrit s prozorno glazuro, ki zelo natančno prekriva porcelansko osnovo, s čimer nastane poseben videz tega porcelana. Dehua in njegova japonska različica hakuji sta običajno neokrašena, izdelki so v celoti neposlikani. Kipec prikazuje bodisatvo (bodhisattva) Guanyin 觀音, enega najpomembnejših likov budističnega panteona, ki je med najbolj čaščenimi bodisatvami kitajskega in japonskega budizma. Bodisatva Guanyin je kitajska različica lika bodisatva Avalokitešvara, katerega čaščenje se je začelo razširjati prek mahayanske Lotosove sutre. Na Kitajskem je prej moški lik Avalokitešvara dobil žensko podobo, Guanyin pa so začeli častiti kot bodisatvo usmiljenja in sočutja. Guanyin je še posebej razumljena kot ... več

Kipec je izdelan iz belega porcelana tipa blanc de chine, najverjetneje na Kitajskem, kjer se ta tip porcelana imenuje dehua 德化 – po okrožju v provinci Fujian, kjer ga izdelujejo. Porcelan dehua je prekrit s prozorno glazuro, ki zelo natančno prekriva porcelansko osnovo, s čimer nastane poseben videz tega porcelana. Dehua in njegova japonska različica hakuji sta običajno neokrašena, izdelki so v celoti neposlikani. Kipec prikazuje bodisatvo (bodhisattva) Guanyin 觀音, enega najpomembnejših likov budističnega panteona, ki je med najbolj čaščenimi bodisatvami kitajskega in japonskega budizma. Bodisatva Guanyin je kitajska različica lika bodisatva Avalokitešvara, katerega čaščenje se je začelo razširjati prek mahayanske Lotosove sutre. Na Kitajskem je prej moški lik Avalokitešvara dobil žensko podobo, Guanyin pa so začeli častiti kot bodisatvo usmiljenja in sočutja. Guanyin je še posebej razumljena kot zaščitnica žensk in otrok. (HM)

Opis materiala: porcelan
Tehnika izdelave: glaziran porcelan
Dimenzije: višina: 21,3 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Pokrajinski muzej Celje
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Alma M. Karlin, Thea Schreiber Gammelin, Pokrajinski muzej Celje
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjen.
Zgodovina razstavljanja: Pokrajinski muzej Celje, Celje, 16.10.2019-31.5.2020 (razstava »Azija me je povsem uročila«)

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej