Fotografija Paviljon za stele v templju Yonghe
Fotografija prikazuje vzhodni osemkotni paviljon za stele beiting 碑亭in levjega stražarja shishi 石獅 v lamaističnem templju Yonghe (Yonghe Gong 雍和宫) ali »templju spokojnosti in harmonije« v Pekingu. V dinastiji Qing je bil sedež tibetanskih dostojanstvenikov in dom nekaj manj kot tisoč menihov. Na fotografiji je eden od dveh paviljonov za stele beiting, ki stojita na notranjem dvorišču pred vhodom v glavni tempelj. V njem je postavljena stela z besedilom o tibetanskem budizmu, ki ga je leta 1744 napisal cesar Qianlong (vladal 1735–1796). Besedilo je izklesano v mandžurščini na desni in kitajščini na levi strani. Na zahodni steli je isto besedilo napisano še v mongolščini in tibetanščini. Ob paviljonu stoji kip bronastega levjega stražarja. Po navadi stoji skupaj s samico, ki pod šapo drži mladiča, ki pa ga na tej fotografiji ne vidimo. Kipa v obliki mitološkega pol leva pol psa sta postavljena pred vhode stavb.
Osemkotni ... več
Fotografija prikazuje vzhodni osemkotni paviljon za stele beiting 碑亭in levjega stražarja shishi 石獅 v lamaističnem templju Yonghe (Yonghe Gong 雍和宫) ali »templju spokojnosti in harmonije« v Pekingu. V dinastiji Qing je bil sedež tibetanskih dostojanstvenikov in dom nekaj manj kot tisoč menihov. Na fotografiji je eden od dveh paviljonov za stele beiting, ki stojita na notranjem dvorišču pred vhodom v glavni tempelj. V njem je postavljena stela z besedilom o tibetanskem budizmu, ki ga je leta 1744 napisal cesar Qianlong (vladal 1735–1796). Besedilo je izklesano v mandžurščini na desni in kitajščini na levi strani. Na zahodni steli je isto besedilo napisano še v mongolščini in tibetanščini. Ob paviljonu stoji kip bronastega levjega stražarja. Po navadi stoji skupaj s samico, ki pod šapo drži mladiča, ki pa ga na tej fotografiji ne vidimo. Kipa v obliki mitološkega pol leva pol psa sta postavljena pred vhode stavb.
Osemkotni paviljon je grajen v tradicionalni kitajski tehniki lesene gradnje, t. i. tehniki dougong 斗拱. Poleg moznikov v napušču so druge značilnosti kitajske gradnje oblike streh, glazirani strešniki ter uporaba barv, števil in dekorativnih živalskih figur. Osemkapnico krasijo glazirane ploščice in okrasne figure – na vrhu zgornje strehe je večji zaključek, na stranskih napuščih pa manjše figure v strogo zapovedanem vrstnem redu. Napušč krasijo mozniki ali leseni spoji. Pod njimi najprej sledijo trije pasovi vzorcev v rumeni, zeleni in modri barvi.
Levji stražar pod šapo drži kroglo. Motiv levjih stražarjev je priljubljen koncept v kitajskem budizmu. Verjetno se je razvil iz upodabljanja psov kot zaščitnikov dharme v Indiji. Stilizirani levi so stali na vhodih grobnic, palač in vladnih uradov na Kitajskem in v drugih budističnih krajih v Aziji. Najstarejši kipi na Kitajskem segajo v 3. stoletje pr. n. št. Stavbe naj bi ščitili pred škodljivimi duhovi ter dejanji ljudi.
Mandžurski vladarji so promovirali tibetanski budizem (ali lamaizem) in podpirali obiske visokih verskih dostojanstvenikov ter gradnjo številnih tibetanskih templjev v Pekingu in okolici. Tempelj Yonghe obsega skoraj sedem hektarjev in je s 661 ločenimi prostori, od katerih jih je skoraj polovica namenjena čaščenju Bude in opravljanju obredij, največji med njimi. Tempeljski kompleks je stal v severovzhodnem delu notranjega, cesarskega mesta (Neicheng 内城) na severnem koncu dolge avenije Chongwenmen Dajie 崇文門大街, med zahodnjaki pogosteje imenovane Hademen Dajie 哈德門大街. Zgradbo so najprej uporabljali mandžurski princi. Leta 1744 je cesar Qianlong palačo spremenil v tempelj. V času njegove vladavine je tu živelo 1500 tibetanskih in mongolskih lam. Tempelj je od leta 1949 razglašen za kulturno dediščino in je odprt za javnost.
Fotografija je 192. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Lama-Kloster: Bronze-Löwe und Paiting. (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?