Fotografija Mandžurka v zimskem oblačilu
Črno-bela fotografija je studijski portret Mandžurke višjega družbenega sloja, ki stoji ob mizi s čajno skodelico, za katero stoji vodna pipa za opij. Pred mizo na tleh stoji lončnica s posajenimi krizantemami. Mandžurka je oblečena v dolgo enodelno svileno haljo. Čeznjo ima oblečen svilen telovnik majia 馬甲 z značilnim zaščitnim ovratnikom huling 護領. Ta se je postopoma višal, tako da je v poznem obdobju dinastije Qing prekrival celoten vrat. Ta kombinacija je bila pogosto neformalno oblačilo Mandžurk. Telovnik je oblike yizijin majia 字襟馬甲; gre za enoprsni telovnik z zapenjanjem pri ramah, ki je ena od štirih tipičnih oblik. Telovnik je bil pogosto oblačilo, ki so ga nosili ob različnih priložnostih. Telovniki za posebno rabo so bili bogatejši v dekoraciji in izdelani iz prestižnejših materialov. Oblačila na fotografiji so podložena za večje udobje v hladnih zimskih dneh.
Robovi oblačil so okrašeni z delikatno ... več
Črno-bela fotografija je studijski portret Mandžurke višjega družbenega sloja, ki stoji ob mizi s čajno skodelico, za katero stoji vodna pipa za opij. Pred mizo na tleh stoji lončnica s posajenimi krizantemami. Mandžurka je oblečena v dolgo enodelno svileno haljo. Čeznjo ima oblečen svilen telovnik majia 馬甲 z značilnim zaščitnim ovratnikom huling 護領. Ta se je postopoma višal, tako da je v poznem obdobju dinastije Qing prekrival celoten vrat. Ta kombinacija je bila pogosto neformalno oblačilo Mandžurk. Telovnik je oblike yizijin majia 字襟馬甲; gre za enoprsni telovnik z zapenjanjem pri ramah, ki je ena od štirih tipičnih oblik. Telovnik je bil pogosto oblačilo, ki so ga nosili ob različnih priložnostih. Telovniki za posebno rabo so bili bogatejši v dekoraciji in izdelani iz prestižnejših materialov. Oblačila na fotografiji so podložena za večje udobje v hladnih zimskih dneh.
Robovi oblačil so okrašeni z delikatno uvezenimi vzorci cvetov. Najdemo jih tudi na tipični pričeski erbatou 二把頭, po kateri prepoznamo Mandžurke. Pričeska je oblikovana iz dveh fig, pritrjenih na vsako stran glave, in okrepljena z dodatnim žičnim okvirjem ter podaljški. Okrašena je z različnim okrasjem – od rož do nakita. Mandžurka na prstih rok nosi nakit iz kovine. Naprstnik na njeni levici in njegova oblika dolgega špičastega nohta sta lepo vidna na fotografiji. Prav s to obliko, ki onemogoča kakršno koli uporabo prstov v praktične namene, so ženske pokazale, da jim ni treba opravljati (ročnega) dela. Mandžurka ima ustnice naličene z rdečilom. Ta oblika ličenja ustnic, ki poudarja celotno zgornjo ustnico in osrednji del spodnje ustnice, je bila ena od dveh modnih izbir med ženskami dinastije Qing.
V lončnici na tleh so posajene krizanteme (juhua 菊花), ki so pogost motiv v kitajski tradiciji. Pokončnost in vztrajnost, simbolni pomen krizanteme, izhaja iz tega, da vzcveti v hladu zimskih dni in naznanja prihod zime. Fotografija je bila posneta v istem studiu kot fotografija Kitajka in Mandžurka. Na obeh so ista ženska, ista pipa ter iste krizanteme, pojavljata pa se tudi v drugih fotografskih zbirkah.
Fotografija je 156. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Mandschufrau im Winterkleid. (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?