Fotografija Glavni vhod v tempelj Yonghe
Črno-bela fotografija prikazuje glavni vhod v tempeljski kompleks Yonghe Gong 雍和宫 ali »tempelj spokojnosti in harmonije« v Pekingu. V dinastiji Qing je bil sedež tibetanskih dostojanstvenikov in dom nekaj manj kot tisoč menihov. Vhod v tempeljski kompleks krasi tridelni spominski slavolok pailou 牌樓 – tradicionalni arhitekturni element na Kitajskem, ki je postavljen v spomin na pomembno osebo ali kot vhod pomembnih mest. Kot slavolok na fotografiji so bili najpogosteje grajeni iz lesa ali kamna, strehe so imeli pokrite z glaziranimi ploščicami. Povečini so imeli tri prehode, glavnega na sredini in dva stranska. Komunistični režim je številne slavoloke v mestu podrl kot ostanke fevdalizma, v zadnjih dveh desetletjih pa jih restavrira v prvotno stanje kot pomembno kulturno dediščino.
Mandžurski vladarji so promovirali tibetanski budizem (ali lamaizem) in podpirali obiske visokih verskih dostojanstvenikov ter gradnjo neštetih tibetanskih templjev ... več
Črno-bela fotografija prikazuje glavni vhod v tempeljski kompleks Yonghe Gong 雍和宫 ali »tempelj spokojnosti in harmonije« v Pekingu. V dinastiji Qing je bil sedež tibetanskih dostojanstvenikov in dom nekaj manj kot tisoč menihov. Vhod v tempeljski kompleks krasi tridelni spominski slavolok pailou 牌樓 – tradicionalni arhitekturni element na Kitajskem, ki je postavljen v spomin na pomembno osebo ali kot vhod pomembnih mest. Kot slavolok na fotografiji so bili najpogosteje grajeni iz lesa ali kamna, strehe so imeli pokrite z glaziranimi ploščicami. Povečini so imeli tri prehode, glavnega na sredini in dva stranska. Komunistični režim je številne slavoloke v mestu podrl kot ostanke fevdalizma, v zadnjih dveh desetletjih pa jih restavrira v prvotno stanje kot pomembno kulturno dediščino.
Mandžurski vladarji so promovirali tibetanski budizem (ali lamaizem) in podpirali obiske visokih verskih dostojanstvenikov ter gradnjo neštetih tibetanskih templjev v Pekingu in njegovi okolici. Tempelj Yonghe obsega skoraj sedem hektarjev in je s 661 ločenimi prostori, od katerih jih je skoraj polovica namenjena čaščenju Bude in opravljanju obredij, največji med njimi. Tempeljski kompleks je stal v severovzhodnem delu notranjega, cesarskega mesta (nei cheng 内城) na severnem koncu dolge avenije Chongwenmen Dajie 崇文門大街, med zahodnjaki pogosteje imenovane Hademen Dajie 哈德門大街. Zgradbo so najprej uporabljali mandžurski princi. Leta 1744 jo je cesar Qianlong spremenil v tempelj. V času njegove vladavine je tu živelo 1500 tibetanskih in mongolskih lam. Tempelj je od leta 1949 razglašen za kulturno dediščino in je odprt za javnost.
Fotografija je 193. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Lama- Lama-Kloster: Tor.
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?