Na eni strani pahljače je na močno rdeči podlagi naslikano drevo z dolgimi vejami, na katerih so beli cvetovi in dve kukavici (hototogisu) v letu, ki predstavljata poletje, neuresničeno ljubezen, izmuzljivost, žalost. Pod drevesom so cvetlice z belimi cvetovi. Na drugi strani sta na rjavi podlagi narisani dve prepelici (uzura), ki se skrivata med visoko travo in slakom cvetočim v roza barvi. Prepelica kot močna borbena ptica je simbol za pogum in zmago v boju, na drugi strani pa slak (asagao) predstavlja jutranjo lepoto in hkrati jesenski čas ter minljivost, smrtnost ali neuslišano ljubezen. ©Pokrajinski muzej Celje

Galerijo je pripravila: Nataša Gerželj Visočnik, raziskovalka na Oddelku za azijske študije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani

Motivika cvetja in ptic (jpn. kachō-ga 花鳥画; kit. huaniao hua 花鳥畫) je zelo pogosta v kitajskem in japonskem slikarstvu, ki poleg raznovrstnih rož in ptic vključuje drugo rastlinstvo in živali, med drugim drevesa, travo, ribe in žuželke. Podobno kot na Japonskem tudi kitajska simbolika cvetlic in ptic izhaja iz njihovega opazovanja v naravi, a številni pomeni izvirajo še iz njihovih medicinskih lastnosti, pojavljanja v mitih, legendah in literaturi ali povezovanja z določenimi božanstvi ali ljudmi. Navdušenje, ki so ga kazali do teh elementov, ni izhajalo zgolj iz preproste želje po uživanju v lepoti narave, ampak je imelo tudi družbene, verske in politične motive. Motivi cvetja in ptic v kitajski in japonski umetnosti tako predstavljajo estetske, filozofske, religiozne in tudi politične vidike kulture. Uporabljajo jih za izražanje številnih pomenov, občutkov in čutnih užitkov s številnimi metaforičnimi pomeni, ki presegajo fizično lepoto narave in se kot taki odražajo v umetnosti.


Za podrobnosti o predmetu kliknite na fotografijo.

Galerijo je pripravila: Nataša Gerželj Visočnik, raziskovalka na Oddelku za azijske študije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani

Motivika cvetja in ptic (jpn. kachō-ga 花鳥画; kit. huaniao hua 花鳥畫) je zelo pogosta v kitajskem in japonskem slikarstvu, ki poleg raznovrstnih rož in ptic vključuje drugo rastlinstvo in živali, med drugim drevesa, travo, ribe in žuželke. Podobno kot na Japonskem tudi kitajska simbolika cvetlic in ptic izhaja iz njihovega opazovanja v naravi, a številni pomeni izvirajo še iz njihovih medicinskih lastnosti, pojavljanja v mitih, legendah in literaturi ali povezovanja z določenimi božanstvi ali ljudmi. Navdušenje, ki so ga kazali do teh elementov, ni izhajalo zgolj iz preproste želje po uživanju v lepoti narave, ampak je imelo tudi družbene, verske in politične motive. Motivi cvetja in ptic v kitajski in japonski umetnosti tako predstavljajo estetske, filozofske, religiozne in tudi politične vidike kulture. Uporabljajo jih za izražanje številnih pomenov, občutkov in čutnih užitkov s številnimi metaforičnimi pomeni, ki presegajo fizično lepoto narave in se kot taki odražajo v umetnosti.


Za podrobnosti o predmetu kliknite na fotografijo.

Pa0017 Velika Zlozljiva Pahljaca 01   Pa0016 Modra Ovalna Pahljaca 01   

Velika zložljiva pahljača                                               Modra ovalna pahljača                                       Pladenj

       

Pladenj                                                                Predalnik za pisma                                               Ovalna pahljača uchiwa

      

Ovalna pahljača uchiwa                               Ovalna pahljača uchiwa                                                     Ovalna pahljača uchiwa

 

  Pn0010 Miza 01   Pn0009 Omarica 02

Ovalna pahljača buchae                                 Miza                                                        Kabinetna omara

 

Potovalni čajni servis                                           Trak za rob rokava

 

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej