Slika Igranje na inštrumente
Prva slika v albumu kitajskih slik z ležernimi prizori dvornih dam v njihovem vsakdanu prikazuje igranje na inštrumente v notranjosti hiše, iz katere vodijo okrogla vrata na zunanji vrt. Na obeh stebrih v notranjščini sta nalepljena napisa, ki še dodatno okrepita občutek veselja ob dišečih vonjavah, ki prihajajo z vrta.
Tovrstne slike, ki so prikazovale različne vidike kitajske družbe in življenja, so bile pri tujih turistih zelo priljubljene. Ko so zahodnoevropske države Kitajsko prisilile k odprtju pristanišč in svobodnejšim oblikam trgovanja po opijskih vojnah, tj. sredi 19. stoletja, se je močno povečalo število ljudi različnih poklicev (vojaki, mornarji, trgovci, misijonarji in popotniki), ki so vedno pogosteje obiskovali te kraje. Potovanja so postala cenovno ugodnejša, s tem pa so se vrata odprla tudi pripadnikom srednjega sloja, ki so vedno bolj kazali potrebo po nakupih spominkov in drugih predmetov, da bi jih po povratku lahko odnesli domov. Umetniki ... več
Prva slika v albumu kitajskih slik z ležernimi prizori dvornih dam v njihovem vsakdanu prikazuje igranje na inštrumente v notranjosti hiše, iz katere vodijo okrogla vrata na zunanji vrt. Na obeh stebrih v notranjščini sta nalepljena napisa, ki še dodatno okrepita občutek veselja ob dišečih vonjavah, ki prihajajo z vrta.
Tovrstne slike, ki so prikazovale različne vidike kitajske družbe in življenja, so bile pri tujih turistih zelo priljubljene. Ko so zahodnoevropske države Kitajsko prisilile k odprtju pristanišč in svobodnejšim oblikam trgovanja po opijskih vojnah, tj. sredi 19. stoletja, se je močno povečalo število ljudi različnih poklicev (vojaki, mornarji, trgovci, misijonarji in popotniki), ki so vedno pogosteje obiskovali te kraje. Potovanja so postala cenovno ugodnejša, s tem pa so se vrata odprla tudi pripadnikom srednjega sloja, ki so vedno bolj kazali potrebo po nakupih spominkov in drugih predmetov, da bi jih po povratku lahko odnesli domov. Umetniki v Kantonu so imeli večstoletno tradicijo izdelovanja umetniških predmetov, ki so bili namenjeni zahodnemu trgu, kot so slike na platnu in papirju ter raznovrstni izdelki iz stekla in slonovine, a je bila njihova izdelava dražja, posledično pa so jih lahko kupili le premožnejši kapitani ladij in bogatejši trgovci. Potrebovali so torej cenejše spominke. Tako so se tovrstne manjše poslikave na papirju iz avtohtonega drevesa tongcao 通草 (Tetrapanax papyrifer) pokazale za zmagovito kombinacijo cenovno dostopnih, a hkrati privlačnih spominkov o raznolikih vidikih kitajske družbe. (NVS)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?