Okrogla pahljača tuanshan

Okrogla pahljača tuanshan

©

Kitajska fiksna pahljača tipa tuanshan 團扇 je iz dinastije Qing (1644–1912), datirana v 19. stoletje. Je okrogla, a je njen rob na štirih mestih konkavno usločen, da daje videz štirih rahlo upognjenih stranic. Po sredini je pokončna opora, pri vrhu upognjena navznoter in ovita v brokatno vzorčasto blago. Na spodnjem delu je lesena ploščica, ki je poslikana z motivi svete gore Meru, lotosa in rogov. Na črno polakiranem ročaju so izrezljane rože. Okvir pahljače je lesen in črno polakiran, čezenj pa je napeta rdeča svila, na katero je nanesen izrezljan les z raznimi motivi. Na stiku med lesenim okvirjem in napeto svilo je zlat trak. Na zeleni podlagi, ki predstavlja travo, so veje cvetoče magnolije, pod katero sta feniksa. Feniks (fenghuang 鳳凰) je priljubljen motiv v kitajskem slikarstvu, kjer predstavlja mitološko bitje. Je simbol kreposti in miline ter v paru predstavlja blažen odnos med ženo in možem – kot tak je tudi simbol yina ... več

Kitajska fiksna pahljača tipa tuanshan 團扇 je iz dinastije Qing (1644–1912), datirana v 19. stoletje. Je okrogla, a je njen rob na štirih mestih konkavno usločen, da daje videz štirih rahlo upognjenih stranic. Po sredini je pokončna opora, pri vrhu upognjena navznoter in ovita v brokatno vzorčasto blago. Na spodnjem delu je lesena ploščica, ki je poslikana z motivi svete gore Meru, lotosa in rogov. Na črno polakiranem ročaju so izrezljane rože. Okvir pahljače je lesen in črno polakiran, čezenj pa je napeta rdeča svila, na katero je nanesen izrezljan les z raznimi motivi. Na stiku med lesenim okvirjem in napeto svilo je zlat trak. Na zeleni podlagi, ki predstavlja travo, so veje cvetoče magnolije, pod katero sta feniksa. Feniks (fenghuang 鳳凰) je priljubljen motiv v kitajskem slikarstvu, kjer predstavlja mitološko bitje. Je simbol kreposti in miline ter v paru predstavlja blažen odnos med ženo in možem – kot tak je tudi simbol yina in yanga. Magnolija (mulan 木蘭) je simbol ženstvenosti in lepote, predstavlja tudi pomlad. Pahljača je okrašena v tehniki kesi 緙絲, kar pomeni kitajsko svileno vezenje z bogatimi motivi. Svila je lahko bila porisana ali pa so bili motivi izraženi z drugimi materiali, okrašena svila pa je bila napeta čez okvir iz različnih materialov (les, slonovina, žad). Takšne pahljače so pogosto uporabljali v obredne namene. Okrasna ploščica je nekoliko poškodovana, ob robu pa je pretrgana okrasna vrvica, a je pahljača še razmeroma dobro ohranjena. (NVG)

Opis materiala: svila, les, lak
Tehnika izdelave: lesena aplikacija na svilo, lakiranje in vrezovanje
Dimenzije: višina: 48 cm širina: 32 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: Dobro ohranjena

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?

Ostali predmeti v tej zbirki

Nalagam predmete...

VAZ omogoča

Arrs Logo

Partnerji projekta

Filozofska Fakulteta
Oddelek Za Azijske Studije
Zrs
Sem

Sodelujoče inštitucije

Narodni Muzej Slovenije
Pokrajinski Muzej Celje
Pomorski Muzej