Fotografija Vrata templja in varovalna zidova za zaščito pred duhovi
Črno-bela fotografija prikazuje vhod v budistični tempelj nekje v okolici Pekinga. Vhod je zidan, streho pa ima grajeno v tradicionalni kitajski tehniki lesene gradnje z mozniki, t. i. tehniki dougong 斗拱. Na slemenih so dobro vidne zaključne figure, tako večje na glavnem slemenu kot manjše figure, ki so po sedem skupaj postavljene na stranskih slemenih in v strogem zaporedju. V vsakem kotu napušča je izobešen zvonček, kar je značilno za budistične templje. Nad vhodom je izobešen napis z imenom templja. Za vhodom je postavljen drog za izobešanje lampijonov. Krajši zid na levi strani vhoda, ki je postavljen pravokotno na obzidje, katerega del je tudi vhod in ki obdaja prizorišče okrog templja, se imenuje yingbi 影壁 ali dobesedno »zid senc«, ki naj bi preprečeval dostop zlim duhovom.
Fotografija je 202. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu ... več
Črno-bela fotografija prikazuje vhod v budistični tempelj nekje v okolici Pekinga. Vhod je zidan, streho pa ima grajeno v tradicionalni kitajski tehniki lesene gradnje z mozniki, t. i. tehniki dougong 斗拱. Na slemenih so dobro vidne zaključne figure, tako večje na glavnem slemenu kot manjše figure, ki so po sedem skupaj postavljene na stranskih slemenih in v strogem zaporedju. V vsakem kotu napušča je izobešen zvonček, kar je značilno za budistične templje. Nad vhodom je izobešen napis z imenom templja. Za vhodom je postavljen drog za izobešanje lampijonov. Krajši zid na levi strani vhoda, ki je postavljen pravokotno na obzidje, katerega del je tudi vhod in ki obdaja prizorišče okrog templja, se imenuje yingbi 影壁 ali dobesedno »zid senc«, ki naj bi preprečeval dostop zlim duhovom.
Fotografija je 202. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Opferhof im »Tempeltor mit Geistermauern. (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?