Fotografija Dvorane v templju Yonghe
Črno-bela fotografija prikazuje pogled proti skupini templjev v tempeljskem kompleksu Yonghe Gong 雍和宫 ali »templju spokojnosti in harmonije« v Pekingu. V dinastiji Qing (1644–1911) je bil tu sedež dostojanstvenikov tibetanskega budizma in dom nekaj manj kot tisoč menihov sekte reda Gelugpa (Gelupai 格鲁派), t. i. Reda rumenih kap.
Glede na videz strehe lahko sklepamo, da je leva stavba dvorana Falun (Falundian 法輪 殿) ali »Dvorana kolesa dharme«. Spektakularna dvorana v obliki in funkciji pooseblja tibetanski slog. V notranjosti stoji 20 metrov visok kip Tsongkhape (1357–1419), pomembnega reformatorja tibetanskega budizma in ustanovitelja samostanskega reda Gelugpa, ki mu je tempelj Yonghe tudi posvečen. Na levi strani fotografije, ob dvorani Falun, stojita še dve stavbi, ki sta na zunaj videti identični, a se v notranjosti popolnoma razlikujeta.
Dvorana Falun je zgrajena na velikem kamnitem temelju, ki se razteza na 1112 kvadratnih metrih ... več
Črno-bela fotografija prikazuje pogled proti skupini templjev v tempeljskem kompleksu Yonghe Gong 雍和宫 ali »templju spokojnosti in harmonije« v Pekingu. V dinastiji Qing (1644–1911) je bil tu sedež dostojanstvenikov tibetanskega budizma in dom nekaj manj kot tisoč menihov sekte reda Gelugpa (Gelupai 格鲁派), t. i. Reda rumenih kap.
Glede na videz strehe lahko sklepamo, da je leva stavba dvorana Falun (Falundian 法輪 殿) ali »Dvorana kolesa dharme«. Spektakularna dvorana v obliki in funkciji pooseblja tibetanski slog. V notranjosti stoji 20 metrov visok kip Tsongkhape (1357–1419), pomembnega reformatorja tibetanskega budizma in ustanovitelja samostanskega reda Gelugpa, ki mu je tempelj Yonghe tudi posvečen. Na levi strani fotografije, ob dvorani Falun, stojita še dve stavbi, ki sta na zunaj videti identični, a se v notranjosti popolnoma razlikujeta.
Dvorana Falun je zgrajena na velikem kamnitem temelju, ki se razteza na 1112 kvadratnih metrih in ima največji notranji tloris v celotnem kompleksu. Strehe dvorane so pokrite z rumenimi ploščicami, a imajo v skladu s predpisi glede na status na glavnih napuščih le pet figur mitoloških bitij in zaključno figuro jahača feniksa (ji feng xianren 騎鳳仙人). Ta predstavlja spreminjanje slabega v dobro in upanje. Stavbo odlikuje še pet okrašenih dvokapnih frčad z okni, ki se dvigajo iz osrednje strehe in v notranjost dvorane prepuščajo svetlobo, kar je značilnost tibetanske arhitekture. Sredi strehe je največja frčada, ki je namenjena osvetljavi kipa Tsongkhapa v sicer zatemnjeni notranjosti. Na strehi te frčade je velik pozlačen zaključek v tibetanskem slogu. Zaključek, ki po obliki spominja na stupo, ima na sredini temno moder emajliran del, v katerem naj bi bile hranjene relikvije. Ostale štiri frčade, ki s postavitvijo sledijo štirim stranem neba, so manjše in enostavnejše, s t. i. streho xuanshanding 懸 山頂, pozlačenimi strešnimi zaključki v obliki tibetanskih stup chörten in še nižjim številom strešnih figur.
Fotografija je 195. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Lama-Kloster: Tempel-Gruppe. (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?