Fotografija Mlade Kitajke

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Mlade Kitajke

Črno-bela fotografija prikazuje studijski portret treh mladih Kitajk v tradicionalnih oblačilih, ki sedijo pred paravanom. Nosijo tip oblačila, ki so ga hanske Kitajke nosile v 19. in 20. stoletju. Za razliko od moških se ženske v dinastiji Qing (1644–1912) niso tako pogosto oblačile v mandžurska oblačila in so rade kombinirale različne stile. Prednjačila je moda, ki je obveljala v dinastiji Ming (1368–1644). Mladenke imajo oblečeno tradicionalno oblačilo ruqun 襦裙, sestavljeno iz bluze (ru 襦) in krila (qun 裙). Ženske so ga nosile že v Obdobju vojskujočih se držav (476–221 pr. n. št.), v dinastiji Ming pa je postalo najbolj priljubljeno žensko oblačilo. Rokavi so se iz stožčaste spremenili v ravno obliko. Svilen suknjič ima značilen zaščitni ovratnik huling 護領. Ta se je postopoma višal, tako da je v poznem obdobju dinastije Qing prekrival celoten vrat. V dinastiji Qing so ženske najpogosteje nosile plasirano ... več

Črno-bela fotografija prikazuje studijski portret treh mladih Kitajk v tradicionalnih oblačilih, ki sedijo pred paravanom. Nosijo tip oblačila, ki so ga hanske Kitajke nosile v 19. in 20. stoletju. Za razliko od moških se ženske v dinastiji Qing (1644–1912) niso tako pogosto oblačile v mandžurska oblačila in so rade kombinirale različne stile. Prednjačila je moda, ki je obveljala v dinastiji Ming (1368–1644). Mladenke imajo oblečeno tradicionalno oblačilo ruqun 襦裙, sestavljeno iz bluze (ru 襦) in krila (qun 裙). Ženske so ga nosile že v Obdobju vojskujočih se držav (476–221 pr. n. št.), v dinastiji Ming pa je postalo najbolj priljubljeno žensko oblačilo. Rokavi so se iz stožčaste spremenili v ravno obliko. Svilen suknjič ima značilen zaščitni ovratnik huling 護領. Ta se je postopoma višal, tako da je v poznem obdobju dinastije Qing prekrival celoten vrat. V dinastiji Qing so ženske najpogosteje nosile plasirano krilo (baizhequn 百摺裙), dobesedno »krilo stotih plasti«. Pogost modni spremljevalec v pričeskah Kitajk je bil lasni nakit. Ženske so si glave krasile z različnimi dodatki, od najprestižnejšega – feniksove krone, ki je lahko tehtala več kilogramov – do preprostejših lasnic, sponk in lasnih igel. Mladenke na fotografiji na nogah nosijo t. i. lotosove čevlje (lianlü蓮履). Ta tip stožčastih čevljev so nosile ženske s povitimi stopali. Delikatno sešiti iz svile ali bombaža so čevlji veliki kot dlan. Nekateri so imeli tudi peto ali odebeljen podplat.

Oblačila in čevlji so izdelani v različnih stilih in barvnih kombinacijah z izvirnimi dekoracijami – vezenine z motivi živali in rož. Dekle na sredini ima tako uvezene cvetove krizanteme (juhua 菊花). Pokončnost in vztrajnost, simbolni pomen krizanteme, izhaja iz tega, da vzcveti v hladu zimskih dni in naznanja prihod zime.

Portretno fotografiranje je po »vstopu« fotografije na Kitajsko postalo najbolj priljubljen žanr na Kitajskem. Po nekaj letih je fotografija popolnoma nadomestila slikarske portrete povsod, kjer so bili prisotni zahodnjaki, kasneje pa se je razširila še v druge kraje. Razlog je preprost, portreti so bili že pred fotografijo pomembna tradicija tako na Kitajskem kot na Zahodu. To je bilo eno redkih področij s skupnim interesom.

Fotografija je 152. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Junge Chineserin. (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 7,8 cm, širina: 8,7 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: dobro ohranjena, obrezana z vseh strani

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?