Fotografija Mandžurka s knjigo

CC BY-SA 4.0

CC BY-SA 4.0 europeana.eu

Fotografija Mandžurka s knjigo

Črno-bela fotografija prikazuje studijski portret Mandžurke višjega družbenega sloja. Oblečeno ima tradicionalno oblačilo changpao 長袍, predhodnik bolj znanega oblačila qipao 旗袍, ki je bilo namenjeno formalnim priložnostim. Oblečen ima še svilen doprsni suknjič z zavihkom magua 襟马褂z značilnim zaščitnim ovratnikom huling 護領. Poletno oblačilo je izdelano iz prefinjenih vezenin z delikatno uvezenimi vzorci cvetov. Še posebej izstopajo krizanteme. Najdemo jih tudi na tipični pričeski erbatou 二把頭, po kateri prepoznamo Mandžurke. Pričeska je oblikovana iz dveh fig, pritrjenih na vsako stran glave, in okrepljena z dodatnim žičnim okvirjem ter podaljški. Okrašena je z različnim okrasjem – od rož do nakita. Mandžurka na prstih levice nosi zlat nakit. Naprstniki v obliki dolgega špičastega nohta so lepo vidni na fotografiji. Prav s to obliko, ki onemogoča kakršno koli uporabo prstov v praktične ... več

Črno-bela fotografija prikazuje studijski portret Mandžurke višjega družbenega sloja. Oblečeno ima tradicionalno oblačilo changpao 長袍, predhodnik bolj znanega oblačila qipao 旗袍, ki je bilo namenjeno formalnim priložnostim. Oblečen ima še svilen doprsni suknjič z zavihkom magua 襟马褂z značilnim zaščitnim ovratnikom huling 護領. Poletno oblačilo je izdelano iz prefinjenih vezenin z delikatno uvezenimi vzorci cvetov. Še posebej izstopajo krizanteme. Najdemo jih tudi na tipični pričeski erbatou 二把頭, po kateri prepoznamo Mandžurke. Pričeska je oblikovana iz dveh fig, pritrjenih na vsako stran glave, in okrepljena z dodatnim žičnim okvirjem ter podaljški. Okrašena je z različnim okrasjem – od rož do nakita. Mandžurka na prstih levice nosi zlat nakit. Naprstniki v obliki dolgega špičastega nohta so lepo vidni na fotografiji. Prav s to obliko, ki onemogoča kakršno koli uporabo prstov v praktične namene, so ženske pokazale, da jim ni treba opravljati (ročnega) dela. Mandžurka ima ustnice naličene z rdečilom. Ta oblika ličenja ustnic, ki poudarja celotno zgornjo ustnico in osrednji del spodnje ustnice, je bila ena od dveh modnih izbir med ženskami dinastije Qing.

Portretna fotografija je po »vstopu« fotografije na Kitajsko postala najbolj priljubljen žanr na Kitajskem. Po nekaj letih je popolnoma nadomestila slikarske portrete povsod, kjer so bili prisotni zahodnjaki, kasneje pa se je razširila še v druge kraje. Razlog je preprost, portreti so bili že pred fotografijo pomembna tradicija tako na Kitajskem kot na Zahodu. Bila je eno redkih področij s skupnim interesom.

Fotografija je 159. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Mandschufrau im Sommerkleid. Pojavlja se tudi v drugih fotografskih zbirkah. (DZ, MV)

Kraj izdelave: Peking
Tehnika izdelave: črno-bela fotografija
Dimenzije: dolžina: 8,5 cm, širina: 14,1 cm
Št. delov/kosov: 1
Trenutni lastnik: Slovenski etnografski muzej
Pretekli lastniki in obdobja lastništva: Ivan Skušek ml. in Tsuneko Kondo Kawase - Marija Skušek, Narodni muzej Slovenije, Slovenski etnografski muzej
Stanje predmeta, obravnava in poškodbe: dobro ohranjena

Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?