Fotografija Glasbeni inštrumenti pred oltarjem Yuanqiu
Črno-bela fotografija prikazuje glasbene inštrumente ob vznožju oltarja Yuanqiu (Yuanqiutan 圜丘壇), kar dobesedno pomeni »oltar krožnega griča«. Ta stoji na nekaj hektarjev velikem ter zagrajenem prizorišču v južnem delu kompleksa Nebeškega templja (Tiantan 天壇). Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. Na prizorišču oltarja Yuanqiu je cesar obrede opravljal na dan zimskega solsticija, ko so se Nebu zahvalili za naklonjenost v preteklem letu.
Plesni in glasbeni elementi so imeli v obredih čaščenja Neba pomembno vlogo. Vaje so potekale vse leto. Zanje je skrbel Urad za sveto glasbo Shenleshu 神樂署, ki je imel v severozahodnem delu kompleksa svoje prostore. Ritual ob zimskem solsticiju se je začel s plesom in obredno glasbo zhonghe shaoyue 中和韶樂, ki naj bi priklicala vse bogove in sile. Ta ima korenine v antičnih ritualih čaščenja ... več
Črno-bela fotografija prikazuje glasbene inštrumente ob vznožju oltarja Yuanqiu (Yuanqiutan 圜丘壇), kar dobesedno pomeni »oltar krožnega griča«. Ta stoji na nekaj hektarjev velikem ter zagrajenem prizorišču v južnem delu kompleksa Nebeškega templja (Tiantan 天壇). Leta 1420 ga je zgradil cesar Yongle (vladal 1402–1424). Tu so cesarji dinastij Ming in Qing dvakrat letno opravljali obrede čaščenja Neba. Na prizorišču oltarja Yuanqiu je cesar obrede opravljal na dan zimskega solsticija, ko so se Nebu zahvalili za naklonjenost v preteklem letu.
Plesni in glasbeni elementi so imeli v obredih čaščenja Neba pomembno vlogo. Vaje so potekale vse leto. Zanje je skrbel Urad za sveto glasbo Shenleshu 神樂署, ki je imel v severozahodnem delu kompleksa svoje prostore. Ritual ob zimskem solsticiju se je začel s plesom in obredno glasbo zhonghe shaoyue 中和韶樂, ki naj bi priklicala vse bogove in sile. Ta ima korenine v antičnih ritualih čaščenja Neba. Stilizirano izmenjavanje različnih glasbil simbolizira dialog med človekom in zemljo. Urad za sveto glasbo je sicer skrbel za arhiviranje in izvajanje vse obredne glasbe v cesarstvu, upravljal z glasbili ter usposabljal glasbenike in plesalce. V različnih zgodovinskih obdobjih je v njem sočasno delovalo od 300 do 2200 ljudi.
Celotno prizorišče okrog oltarja Yuanqiu je le nekaj hektarjev velik del 273 hektarjev velikega kompleksa Nebeškega templja, ki ga danes najdemo v jugovzhodnem delu Pekinga. Zimski ritual čaščenja Neba se je razlikoval od poletnega. Konec obdobja vzdržnosti v Dvorani postenja Zhaigong 齋宮 in začetek daritvenega obreda na oltarju Yuanqiu je naznanilo zvonjenje v Stolpu zvonov gulou 鼓樓 na tem prizorišču. Devetdelni obred je zajemal obrede poročanja in priklanjanja Nebu, libracijo in darovanje. Zadnji cesar, ki se je v Nebeškem templju poklonil Nebu, je bil Yuan Shikai 袁世凱 (vladal 1915–1916), ki je nekaj mesecev neuspešno poskušal obuditi monarhično ureditev. S tem se je zaključila stoletja stara tradicija. Danes je Nebeški tempelj vpisan na Unescov seznam svetovne kulturne dediščine, saj je največji religijski kompleks na svetu.
Fotografija je 183. od 449 fotografij Pekinga in okolice v albumu, ki ga je Ivan Skušek ml. kupil med bivanjem v Pekingu (1914–1920). V ročnem popisu albuma je fotografija imenovana Himmels-Tempel: Musik-Instrumente (nur an Opfertagen). (DZ, MV)
Imate komentar ali dodatno informacijo o predmetu?