Že vse od dinastije Han dalje postane simbol cesarjeve moči in avtoritete, v zadnjih dveh dinastijah pa si je cesarjeva družina prilastila še monopol nad zmajevo podobo. Zmaja s petimi kremplji je na svojih oblačilih in predmetih lahko uporabljal le cesar, zmaj s štirimi kremplji je bil rezerviran za prince in nekatere višje uradnike, zmaja s tremi kremplji pa so smeli uporabljati tudi nižji uradniki.
V kitajski tradicionalni kulturi je torej zmaj simbol moči, avtoritete, plemenitosti, statusa in časti, hkrati pa je tudi znak sreče in uspeha. Njegova podoba se tako pogosto pojavlja na različnih predmetih. Kje vse in na katerih tipih predmetov lahko vidimo zmaja na vzhodnoazijskih predmetih v Sloveniji, smo ugotavljali skupaj z dijaki Prve gimnazije Maribor. Ob tem je nastala zanimiva galerija pisanih podob zmaja. Vabimo vas, da tudi vi pokukate v »zmajski« svet, kot ga prikazujejo vzhodnoazijski predmeti v slovenskih muzejih.
Galerija je objavljena v okviru projekta Vzhodnoazijske zbirke v Sloveniji (Oddelka za azijske študije FF UL) in projekta Evropske noči raziskovalcev – Humanistika, to si ti!, pri katerem se pod sloganom Človek živali in žival človeku znanstveniki, raziskovalci in umetniki posvečajo odnosu in soodvisnosti človeškega ter živalskega sveta in raziskovanju le-tega.